اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

افزایش دوباره آمار کرونا در گلستان/ آمار بستری بیماران کرونایی به ۱۰۱ نفر رسید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از روند افزایشی کرونا در استان گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  سعید گل فیروزی  صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت  کرونا  در گلستان اظهار کرد:در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۲۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۱۵ نفر از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، گالیکش، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت و کلاله در شرایط زرد قرار دارد، افزود:خوشبختانه در حال حاضر هیچ یک از شهرستان های استان در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار ندارند و شهرستان‌های آزادشهر، آق قلا، رامیان، کردکوی، گرگان و گنبدکاووس نیز در شرایط آبی کرونایی قرار گرفتند.

سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان از تزریق بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در مجموع سه دز در استان گلستان خبر داد و بیان کرد: حدود ۹۴درصد از واجدان شرایط در استان گلستان واکسن نوبت اول و بیش از ۸۴ درصد مردم در استان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، همچنین دریافت دز سوم واکسن کرونا در گلستان به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

گل فیروزی با بیان اینکه واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست، خاطرنشان کرد:کرونا هنوز تمام نشده لذا باید از عادی انگاری نسبت به این ویروس منحوس پرهیز شود و رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق هر سه دوز واکسن باید در دستور کار مردم قرار گیرد.

وی به شرایط دریافت دوز چهارم واکسن کرونا اشاره کرد و توضیح داد: براساس اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۷۰سال، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و پرسنل بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93283



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96