اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



حدود ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان گلستان لایروبی شد
سرپرست آب منطقه‌ای گلستان گفت: در سیل و آبگرفتگی اراضی در ابتدای سال ۹۸ حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان عملیات لایروبی انجام شد.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، سید محسن حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته و اولویت‌های سال 99 اظهار داشت:یک بخش مهم کار در شرکت آب منطقه‌ای گلستان، مدیریت  سیل اب و مهندسی رودخانه است که با هدف کاهش خسارت‌ها، آرامش عمومی و جلوگیری از وقفه در تولید انجام می‌شود.

حسینی افزود:1360 کیلومتر تعیین حد و بستر رودخانه‌ها طی سال‌های گذشته، 650 کیلومتر علامت‌گذاری حد بستر رودخانه‌ها وانجام مطالعات در زمینه تهیه نقشه‌های اجرایی مدیریت سیلاب در گرگان‌رود و قره‌سو و تعیین سیلاب‌دشت‌ها با دبی برگشت‌های مختلف، بخشی از فعالیت‌های مهندسی رودخانه طی سال گذشته و امسال است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود:از جمله برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص انحراف آب سیلاب، اجرای سد آقدکش و کانال ها است که سد آقدکش حدود 50 درصد، کانال قرنجیک در آق قلا حدود 20 درصد و بند ولی نیز تاکنون حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید داریم در سال 99 پیشرفت قابل توجهی در این پروژه ها را شاهد باشیم.

حسینی بیان کرد:یکی دیگر از محورهای کار شرکت، احداث و بهره‌برداری از سدها و شبکه ها است، که با هدف افزایش محصولات  کشاورزی ، شیلاتی، آب صنعت، آب شرب و مدیریت سیلاب انجام می‌شود.

وی اظهار کرد:تا انتهای سال 98 ، بدنه سد نرماب 78 درصد و کل طرح حدود 58 درصد پیشرفت داشت که در سال 99 امیدوار هستیم بتوانیم بدنه سد را به حدود 95 درصد و کل طرح را به 70 درصد برسانیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد:شبکه قره‌سو–زرین‌گل در علی‌آبادکتول نیز تا انتهای سال 98 حدود 64درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید داریم در سال 99 بتوانیم تا 75 درصد پیشرفت طرح را شاهد باشیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9305



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96