اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

شیوع کرونا در شهرهای گلستان ۳ برابر روستاها بود
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد: ابتلا به بیماری کرونا در شهرهای استان گلستان سه برابر بیشتر از روستاها بوده است.

به گزارش  کاسپین خبر ، محمدرضا هنرور بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با  کرونا ی استان  گلستان  اظهار کرد:بیشترین آمار ابتلا به بیماری کرونا در مناطق غربی استان و در چهار شهرستان کردکوی، بندرگز، گرگان و علی آبادکتول اتفاق افتاده و در مناطق شرقی استان ابتلا و مراجعه مردمی در این خصوص کمتر است.

وی ادامه داد:یک میلیون و ۶۵۸ هزار نفر از جمعیت استان در غربالگری شرکت کردند و این رقم ۹۵ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

هنرور گفت:تاکنون در مجموع مراکز بیمارستانی تحت نظر  دانشگاه علوم پزشکی  و مراکز خصوصی پنج هزار و ۸۵۵ نفر بستری شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۶۷۵ بیمار از مراکز  درمانی  استان مرخص شده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به راه اندازی مرکز مشاروه تلفنی در استان اظهارکرد: در مجموع ۱۰ هزار نفر با این مرکز تماس تلفنی گرفته و خوشبختانه این امر در کاهش اضطراب مردم و کم کردن مراجعه غیرضرور به مراکز درمانی موثر بوده است.

هنرور از کاهشی بودن روند ابتلا به بیماری در استان خبر داد و گفت:۶۶ نفر در روز گذشته در بیمارستان های استان گلستان بستری شده و ترخیص هم هم تراز با میزان بستری بوده است.

وی متذکر شد: میزان ابتلا مردان به بیماری کرونا از زنان در استان بیشتر است و بیشترین مرگ و میر حادث شده در اثر این بیماری در رده های سنی بالای ۵۰ سال اتفاق افتاده است هر چند در سایر رده های سنی هم شاهد فوت افراد بوده ایم./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9299



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96