اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۴درصد مردم استان گلستان هیچ نوع بیمه درمانی ندارند
مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه حدود چهار درصد مردم استان معادل ۸۰ هزار نفر بیمه درمانی ندارند، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم حاشیه‌ شهرها و مناطق کمتربرخوردار استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت:یکی از کارهای خوبی که از اواخر بهمن ماه آغاز شد  بیمه  رایگان مردم بدون بیمه در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار است.

وی با اشاره به شناسایی 40 منطقه کمتر برخوردار در استان گلستان گفت:این طرح از منطقه انجیرآب گرگان آغاز شد و به تمام شهرستان‌ها تسری پیدا کرد که با همکاری دفاتر تسهیل‌گری و مراکز مثبت زندگی و خانه‌های احسان افراد بدون بیمه درمانی شناسایی و به  بیمه سلامت  معرفی شدند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود:از ابتدای اجرای طرح در 21 بهمن ماه امسال تاکنون 10 هزار و 518 نفر در راستای طرح شهید مدافع سلامت، شهید عباسی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که حدود چهار درصد از مردم استان معادل 80 هزار نفر فاقد بیمه درمانی هستند خاطرنشان کرد:محدودیت زمانی برای این طرح برداشته شده و هرفرد فاقد بیمه‌درمانی می‌تواند به صورت رایگان برای عضویت در صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی اقدام کنند.
 

حسینی با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه گروه هدف این طرح هستند، گفت:پس از شناسایی و برقراری پوشش بیمه‌ای برای این افراد، آنها را به پزشک خانواده ارجاع دادیم.این افراد برای دریافت خدمات اولیه تنها شش هزار تومان به عنوان حق ویزیت پرداخت می‌کنند.

وی بیان داشت:تاکنون با 114 پزشک شامل 104 پزشک عمومی و 10 پزشک متخصص در راستای طرح بیمه افراد حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار قرارداد بسته شده است.ضمن اینکه متخصصان اطفال و داخلی نیز برای مشارکت در این طرح، متقاضی شده‌اند.

وی درباره اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان گفت:این طرح در بخش دولتی و خصوصی استان 99.9 درصد به صورت الکترونیکی نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک انجام می‌شود و تنهادر برخی روستاها هنوز نسخه کاغذی پیچیده می‌شود که نیازمند کار بیشتری است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود:اعتبار بیمه همه بیمه‌شدگان تا پایان خردادماه 1401 تمدید شده و نیازی به مراجعه مردم نیست.


http://www.caspiankhabar.com/92966



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96