اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نظر استاندار درباره ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام شد

ریاست «صادقعلی عظیمی» و «سعید گل فیروزی» یا ابقای مشروط «عبدالرضا فاضل»
استاندار گلستان پس از درج مطالبی در فضای مجازی درباره انتصاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان صریحا نظر خود را اعلام و تصمیم گیری را حق قانونی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست.

تقریبا از عصر پنج شنبه بود که مطلبی با عنوان دخالت  استاندار  در انتصاب رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان و تخلف در معرفی یک گزینه غیرهیئت علمی توسط ایشان در برخی رسانه های محلی و گروهها و کانال های تلگرامی منتشر شد، مطلبی که اصرار داشت معرفی یکی از دو گزینه پیشنهادی یعنی دکتر سعید گل فیروزی به دلیل عدم هیئت علمی بودن بر خلاف قوانین موضوعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

از این رو استاندار گلستان نیز شخصا با انتشار مطلبی به صراحت به این شایعه پاسخ داده و به صورت کاملا شفاف و صریح نظر خود را درباره ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اعلام کرده است که بسیار جالب و خواندنی است:

متن نگارش شده توسط دکتر  علی محمد زنگانه  به عنوان استاندار گلستان که از سوی روابط عمومی استانداری منتشر شده است به شرح ذیل است:

نکته اول:پس از بررسی و با تاکید بر گزینه بومی و بیشترین همگرایی بین لیست های پیشنهادی از مراجع مختلف به ترتیب اولویت آقایان«دکتر عظیمی»و«دکتر گل فیروزی»به وزیر محترم معرفی شده اند تا هر طور صلاح می‌داند انتخاب کند.

نکته دوم:انتصاب از بین اعضای غیر هیات علمی خلاف قانون نمی باشد 

 نکته سوم تبدیل وضع استخدامی آقای گل فیروزی به آموزشی و جذب هیات علمی ایشان با توجه به سوابق تحصیلی، مدیریتی و داشتن نمره برد از اختیارات وزیر محترم بوده و خلاف قانون نیست.

 علی ایحال بلند اعلام می کنم چه انتخاب هریک از این دو گزینه صورت پذیرد و یا آقای فاضل ابقاء شود و نسبت به ترمیم تیم مدیریتی خود اقدام کند که البته از اختیارات وزیر محترم بهداشت است بنده موافقم و همراهی لازم را خواهم داشت.

به عبارتی استاندار گلستان صریحا از معرفی دو گرینه به عنوان پیشنهادات نماینده عالی دولت در استان برای تصدی پست ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان و همچنین ابقای مشروط دکتر فاضل خبر داده است.موضوعی که در عین بیان صادقانه و شفاف گره از پیچیدگی ها و مباحث مغلل بسیاری در فضای مجازی باز کرد.


http://www.caspiankhabar.com/92809



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96