اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن:

۹۹ درصد آبادانی روستاهای اهل سنت پس از انقلاب اتفاق افتاد
مدیر حوزه علمیه و امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن گفت: پس از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای به روستاهای محروم شد و ۹۹ درصد آبادانی روستاهای اهل سنت پس از انقلاب اتفاق افتاد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، عبدالجبار آخوند میرابی، اظهار کرد:در روستاهای استان گلستان که  اهل سنت  زندگی می‌کنند پیش از پیروزی انقلاب اسلامی محرومیت شدیدی حاکم بود.

وی افزود:روستاهای شهرستان‌های  بندر ترکمن  و گمیشان از حداقل امکانات رفاهی مثل جاده، حمام، مدرسه، گاز، برق و حتی آب آشامیدنی سالم محروم بودند.

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن اضافه کرد:در کل منطقه تعداد انگشت شماری چاه بتنی وجود داشت که مردم مجبور می‌شدند با سختی و امکانات اولیه مثل اسب و ارابه مسافت طولانی را طی کنند تا آب شرب مصرفی خود را تهیه کنند و یا از آب رودخانه‌ها و آب انبارها استفاده می‌کردند.

میرابی با بیان اینکه ۹۹ درصد امکانات در روستاها بعد از انقلاب ایجاد شده است تصریح کرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به روستاها و مناطق کم برخوردار شد و در حال حاضر تمام روستاها از نعمت گاز، آب، برق، مدرسه و خانه بهداشت برخوردار هستند.

مدیر حوزه قره تپه بندر ترکمن اذعان کرد:جوانان اهل سنت استان گلستان در کنار برادران شیعه برای تشکیل حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب تلاش کردند و در این راه خون‌های زیادی داده‌اند.

میرابی ادامه داد:اهل سنت گلستان ۶۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و این نشان دهنده ارادت مردم ترکمن به نظام و انقلابشان است.

وی با بیان این مطلب که خداوند به مسلمانان دستور می‌دهد از اولی الامر خود اطاعت کنند امام خمینی را اولی الامر مسلمین معرفی کرد و افزود:در این زمان که رهبری جامعه در دست رهبر معظم انقلاب است ما ایشان را ولی امر و اطاعت از فرامینش را بر خود واجب می‌دانیم.

میرابی خاطر نشان کرد:راه انقلاب و اسلام راه درستی است و اگر عده ای از ما و مسئولین قصور در رفتار خود داریم نباید به حساب انقلاب بگذاریم.


http://www.caspiankhabar.com/92800



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96