اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تولیدکنندگان متقلب، راهی زندان شدند
تولیدکنندگان کالای تقلبی که نشان استاندارد را جعل و روی کالای خود حک کرده بودند، راهی زندان شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل  استاندارد  گلستان اعلام کرد:در پی بازرسی میدانی کارشناسان استاندارد گلستان از سطح بازار، یک کارگاه بزرگ تولید روغن موتور و ضد یخ تقلبی در شهرستان مینودشت شناسایی شد.

همچنین در خلال این بازرسی ها، یک کارگاه تولید فیلتر هوای تقلبی خودرو در شهرستان گرگان شناسایی شد که محصولات آن بدون علامت استاندارد تولید شده بود.

کالا‌های شناسایی شده، ضمن تنظیم صورتجلسه، توقیف و پرونده به مرجع قضائی ارجاع شد.

پس از دادرسی‌های معمول، تولیدکنندگان کالا‌های تقلبی و جاعلان نشان استاندارد، مطابق رأی مراجع قضائی به حبس محکوم و روانه زندان شدند.

توصیه می شود: شهروندان هنگام خرید کالا ضمن توجّه به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر آن، در صورت مشاهده کالا‌های غیر استاندارد، موضوع را از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اعلام کنند.

به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا بدون نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، جرم تلقی می شود و مجازات قانونی در پی دارد.

تمام تولیدکنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.


http://www.caspiankhabar.com/92763



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

استاندارد


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96