اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر عامل بنیاد برکت در گرگان: ۱۷۶ هزار طرح اشتغالزایی در سطح کشور اجرا شد
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون ۱۷۶ هزار طرح اشتغالزایی در سطح کشور اجرایی شده و بنیاد در ۱۲ هزار روستا فعالیت دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، محمد ترکمانه در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با استانداری گلستان و اداره  شیلات  گلستان اظهارداشت:ظرفیت شیلات و تولیدات آبزی‌پروری و ظرفیت‌های دریایی ظرفیت‌های بزرگ و اساسی است.

وی ادامه داد:متاسفانه در طی این سال‌ها خیلی به این ظرفیت توجه ویژه‌ای نشده است و در هدف گذاری پیش‌رو بخصوص با این تفاهم‌نامه به این هدف‌نردیک‌تر خواهیم شد.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد:176 هزار طرح اشتغالزایی در سطح کشور اجرا شده و در حال اجرا داریم و در 31 استان حضور داریم و در 12 هزار روستا فعالیت داریم.
 

ترگمانه اظهار کرد:ما در گلستان وظیفه و تکلیف خودمان می‌دانیم که با جان و دل فعالیت کنیم و در این تفاهمنامه 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و در 3 سال 15 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور  اقتصادی  استاندار گلستان هم در این جلسه اظهار کرد:استان گلستان به عنوان یکی از استان‌های شمالی با مرزهای موثر دریایی، دارای پتانسل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و تولید محصولات مرتبط با دریا است.

سیدمحمد دهنوی اضافه کرد:بخش‌های گسترده استان گلستان نشانگر فرصت‌های آبزی پروری متعددی است که بهره‌برداری از این فرصت‌های بالقوه برای پرورش آبزیان باعث تقویت تولید داخلی می‌شود.

وی افزود:توسعه این بخش در استان گلستان به طور قطع علاوه بر توسعه بخش اقتصادی و اشتغالزایی استان، توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و تجارت خارجی در سطح کشور را در پی خواهد داشت و گلستان می‌تواند با اتکا بر این عملکرد، جایگاه متفاوتی را در کشور به خود اختصاص دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد:رونق تولید، علاوه بر محرومیت زدایی در منطقه، به طور قطع توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت که با هدف تکمیل زنجیره تامین آبزیان با بهره‌برداری از فرصت‌های منطقه و به منظور بهبود وضعیت معیشت خانوارهای ساکن در مناطق مختلف محروم و کمتر توسعه یافته استان گلستان و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی آنان با اولویت کسب و کارهای خرد مبتنی بر مزیت‌های نسبی مردم، توافقنامه سه جانبه بین استانداری گلستان، بنیاد برکت و شیلات گلستان به امضاء رسید.


http://www.caspiankhabar.com/92762



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96