اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نهضت امام حسین (ع) الگوی آزادیخواهان جهان در همه عصرها است
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نهضت امام حسین (ع) الگوی آزادیخواهان جهان در همه عصرها و نسل‌ها است

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه دوشنبه در اختتامیه نخستین کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید(ع)گنبدکاووس با بیان اینکه قیام زید، نزدیک‌ترین قیام به نهضت عاشورا است، اظهار کرد:علت همه این قیام‌ها، ظلم و انحرافی بود که حکام بنی امیه، مروانیان و بنی عباس در میان امت اسلامی انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود:ظلم و ستم حاکمان وقت به ویژه نسبت به شیعیان زمینه ساز بسیاری از قیام‌های افراد منتسب به پیامبر اکرم(ص)و اهل بیت آن حضرت بوده و قیام حضرت یحیی بن زید(ع)نیز در همین راستا بوده است.

نورمفیدی درباره علت حضور حضرت یحیی بن زید(ع) در منطقه جرجان تصریح کرد:حضور ایشان در منطقه جرجان و استرآباد به دلیل حضور پیروان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در این منطقه بوده است.

وی ادامه داد:ابوحنیفه از علمای بزرگ اهل سنت قیام حضرت زید(ع)را به جنگ بدر در زمان پیامبر(ص)تشبیه کرد و این موضوع بیانگر اهمیت قیام ایشان است.

امام جمعه گرگان بیان کرد:امامزاده یحیی بن زید(ع)مورد احترام شیعه و اهل سنت گلستان است و این مایه افتخار است که امیدواریم مردم همچنان از برکات معنوی این امامزاده استفاده کنند.

نخستین کنگره ملی یحیی بن زید(ع)با حضور چهره‌های علمی، دانشگاهی، حوزوی، جهان اسلام و مقاومت از ۲۰ کشور در دانشگاه دولتی گنبدکاووس برگزار شد.


http://www.caspiankhabar.com/92753



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96