اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دیدار مدیر کل زندان های گلستان با رئیس سازمان قضایی استان
مدیر کل زندان های استان با رئیس سازمان قضایی نيروهاي مسلح گلستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کاسپین خبر ، دکتر غلام الواری رئيس سازمان گلستان در این ديدار گفت: اجرای برنامه های فرهنگي با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تربیتی باعث تحول بنیادین در رفتار مددجویان خواهد شد.

وی افزود:با توجه به تعداد کم مددجویان بند نظام برنامه های فرهنگی کانون باید به صورت خاصي دنبال شود.

این مقام قضایی اظهار داشت:اجرای برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی، تربیتی زمینه ساز بازگشت سعادتمندانه زندان یان به جامعه خواهد بود. 

وی با بیان اينکه محیط زيست سربازان باید مطلوب باشد، بیان داشت:مناسب بودن محیط زیست زندانیان نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

الواری تصریح کرد:کوتاهی در تجهیز امکانات رفاهی و خوشایند سازی محیط در اجرای مطلوب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی مددجویان موثر خواهد بود.

 رئيس سازمان قضایی استان تاکید کرد:عدم خوشایند سازی بند نظامی احساس بی ارزشی را در متهمین و محکومین تقویت می کند که مغایر جنبه تربیتی مددجویان است.

الواری ضمن استقبال از بازدید فصلی فرماندهان از کانون اصلاح و تربیت گفت:حضور مداوم فرماندهان موجبات استفاده همه جانبه از ظرفیت های نیروهای مسلح در بهبود وضعیت مددجویان را فراهم خواهد کرد.

اين مقام قضايي خاطر نشان کرد:در این بازدیدها فرماندهان براساس اعلام نیازمندی کانون نسبت به تأمین وسایل رفاهی مددجویان اقدام می نمایند. 

به عقیده الواری هماهنگی کانون و نیروهای مسلح به نفع مددجویان است‌.

وی با بیان اينکه درکنار مشکلات رفاهی و زیستی مشکلات قضایی مددجویان نیز بررسی می شود، گفت:برای کمک به مددجویان طبق موازين قانوني از مجازات جایگزین حبس استفاده خواهیم نمود.

الواري تصريح کرد:حبس طولانی مدت از کارایی زندان کاسته و تبعات بسیار زیان باری برای خانواده زندانیان به همراه خواهد داشت.

وي خاطر نشان کرد:محکوم باید از مجازات های جایگزین حبس به عنوان نوعی امتیاز و فرصت استفاده نموده و مجددا مرتکب جرم نشود.

رئیس سازمان قضایی استان اظهار داشت:خانواده محکوم باید در راستای ترک جرائم و بازگشت موفق محکومین به جامعه کمک نماید.

غلامرضا سرلک مدیر کل زندان های استان گلستان نیز در این ديدار گفت:بازدید مستمر قاضی ناظر از بند نظام ارتباط بسیار خوبی بین سازمان قضایی و کانون اصلاح و تربیت ایجاد کرده است. 

وی افزود:حضور قاضی ناظر یک تعامل همه جانبه و فوری با سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای دستورات قضایی است. 

وی با بیان اینکه برای تجهیز بند نظامی به کمک نیروهای مسلح نیاز داریم، بیان داشت:متهمین و محکومین کانون اصلاح و تربیت در نهایت به یگان خدمتی بازگشته و متعلق به نیروهای مسلح هستند.

وی تاکید کرد:سرکشی فرماندهان از کانون اصلاح و تربیت حاکی از باور تعلق مددجویان به نیروهای مسلح از سوی فرماندهان نظامي است. 

به گفته وی این سرکشی ها باید منشا تحول کانون باشد. 

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در کانون توقف ناپذیر است، بیان داشت:حل مشکلات متهمین و محکومین با حضور یک روحانی به عنوان مسئول فرهنگی در ابعاد فرهنگي بسيار کارگشاست.

سرلک تاکید کرد:اجرای برنامه های اثر گذار تربیتی و فرهنگی مسیر بازگشت هر چه سالم تر مددجویان به جامعه را روشن تر خواهد کرد.


http://www.caspiankhabar.com/92751



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

زندان


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96