اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



عملیات اجرایی پارک آبخیز استان گلستان و احیای اکوسیستم النگدره آغاز شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی احیای پارک آبخیز و اکوسیستم النگدره گرگان خبر داد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم ، عبدالرحیم لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:برای سال 1400 در بین 4 گزینه موجود در سطح استان پس از بررسی‌های انجام شده حوزه آبخیز النگدره شهرستان گرگان به عنوان پایلوت اجرای پروژه پارک آبخیز در استان گلستان انتخاب شد.

وی افزود:بر اساس دستورالعمل سازمانی حوزه‌های مشرف به شهرها و دارای مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری می‌توانند به عنوان گزینه اجرای عملیات پارک آبخیز قرار بگیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تاکید کرد:در پارک آبخیز اجرای عملیات آبخیزداری با هدف مدیریت سیلاب کنترل فرسایش و رسوب با جذابیت‌های فنی و مهندسی به اجرا درمی‌آیند که علاوه بر تامین اهداف مطروحه پتانسیل مناسبی را نیز برای تفرج و توسعه اکوتوریسم به همراه داشته باشند‌.
 

وی ادامه داد:در پروژه پارک النگدره به عنوان یک نوآوری منحصر به فرد در مقایسه با سایر پایلوت های پارک آبخیز در سراسر کشور زیر پروژه احیای اکوسیستم آبزیان بومی و ارتقای تنوع زیستی نیز برای نخستین‌بار در دستور کار قرار گرفته است که براساس همکاری‌ها و هماهنگی های انجام شده با بخش تخصصی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه گنبدکاووس چشم‌انداز خوبی برای تحقق این بخش است.

لطفی گفت:حوزه آبخیز جنگلی النگ‌دره در جنوب شهر گرگان با مساحت 1200 هکتار قرار دارد که برای دسترسی مناسب به نقاط شهری از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است.


http://www.caspiankhabar.com/92709



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96