اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستانی‌ها سبزه سیزده‌بدر را در خانه گره زدند
هوای بهاری و مطبوع سیزدهمین روز فروردین ماه نیز نتوانست مردم گلستان را برای حضور در تفرجگاه‌ها وسوسه کند و آن‌ها با تداوم اجرای پویش "در خانه بمانیم" آیین سنتی سیزده بدر را در خانه برپا کرده و سبزه‌ها را در خانه گره زدند.

مشاهدات میدانی خبرنگار  کاسپین خبر  از خیابان های  گرگان  و مسیرهای منتهی به تفرجگاه های النگدره، ناهارخوران، توشن و شصت کلاته، حاکی از خلوتی مطلق معابر بود به نحوی که تعداد خودروهای عبوری در محدوده های این مناطق هر ساعت به تعداد انگشتان دست نمی رسید و هیچ اتراق یا کمپی نیز در این مناطق دیده نمی شد.

 حضور نیروهای پلیس ، هلال احمر ، اورژانس و پرسنل دیگر نهادهای خدمت رسان در شهر و به خصوص ورودی های مناطق جنگلی و تفرج‌گاه‌ها مشهود بود.

 ورودی برخی تفرجگاه های شهر با استفاده از موانع طبیعی مانند خاکریز مسدود شده و در دیگر نقاط نیز مامورین دستگاه های مختلف  محیط زیست  و منابع طبیعی حضور دارند و علاوه بر آن بوستان‌ها و پارک های داخل شهرهای گلستان نیز با حضور مامورین فضای سبز بسته است.

 روز طبیعت نیز همانند چهارشنبه سوری ، دید و بازدید ها عیدانه زیر سایه  کرونا  در شکل جدید برگزار شد و مردم با استفاده از گوشی ها هوشمند با اقوام و به خصوص بزرگ‌ترهای فامیل ارتباطات تصویری برقرار کرده و در بستر مجازی دورهمی جدید را تجربه کردند و بر همین اساس شاید شیوه برگزاری سیزده بدر امسال به خاطر نگرانی از شیوع کرونا شاید در تاریخ ماندگار شود.

گزارشات دیگر خبرنگاران  کاسپین خبر  از شهرهای گلستان حاکی از آن است که حال و هوای جنگل ها و دیگر مناطق تفریحی  استان  نیز مشابه گرگان بود و پارک ملی گلستان ،پارک جنگلی امام رضا(ع)کردکوی ، پارک جنگلی قرق و دلند و دیگر اماکن تفرجگاهی گلستان امروز روز خلوتی را پشت سر گذاشتند.

هر چند سیزده بدر فرصتی مناسبی برای خوش بودن در کنار خانواده است اما گلستانی ها ثابت کردند که برای گذر این مرحله سخت شیوع کرونا حاضر به تمکین از قانون و چشم پوشی از برخی سنت های آیینی خود هستند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/9268



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96