اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



محدودیت تردد در روستاهای هدف گردشگری گلستان در روز طبیعت اجرا می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تمهیدات اندیشیده شده برای روز طبیعت، محدودیت تردد در همه روستاهای هدف گردشگری گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان،  احمد تجری  ظهر امروز در بازدید از ورودی‌های تفرجگاه‌های و مناطق تفریحی و توریستی به همراه  فرماندار  گرگان اظهارداشت:برای اجرای دقیق و کامل اقدامات پیشگیرانه متناسب با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای پیشگیری از شیوع  کرونا  ویروس، محدودیت تردد در همه روستاهای هدف گردشگری گلستان در روزطبیعت اجرا می‌شود.

وی افزود:این محدودیت با توجه به دستور استاندار تمهیدات و اقداماتی انجام شده و با همکاری شوراها و دهیاری‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اظهار کرد:روز طبیعت در روستاهای هدف گردشگری سطح استان محدودیت در تردد اعمال و همه اماکن گردشگری و تفرجگاه‌های استان تعطیل است.

وی با اشاره به مصوبات مهم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گلستان برای روز طیبعت گفت:با تاکید و دستور استاندار گلستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرای و ارگان‌های مرتبط همه تفرجگاه‌ها و بوستان‌های گلستان در روز 13فروردین تعطیل شد و هیچ‌فردی حق ورود به این مناطق را ندارد و رانندگان خاطی جریمه می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تصریح کرد:از مردم تقاضا داریم روز 13 فروردین را در خانه بگذرانند و از حضور در روستاهای هدف گردشگری و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها جداً خودداری و با همراهی در طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بر کنترل هرچه سریع‌تر این بیماری کمک کنند.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دهیاران، بخشداران و شوراهای روستایی روستاهای هدف گردشگری گلستان برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد:بر اساس ابلاغ ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، تمام دهیاران، بخشداران و شهرداران مکلف شدند تمامی جاده‌های روستایی منتهی به مناطق ییلاقی و گردشگری را مسدود کنند و تنها به خودروهای ساکن روستا اجازه ورود دهند و در روز طبیعت نیز تردد در این محورها امکان‌پذیر نخواهد بود.

تجری با اشاره به تعطیلی جنگل النگدره و ناهارخوران در مرکز استان نیز در روز طبیعت، بیان کرد:علاوه بر مسدودسازی مسیرهای تردد خودرو، مسیرهای پیاده‌روی نیز مسدود است و برای پیشگیری از کرونا از حضور افراد در مناطق تفرجگاهی و جنگلی جلوگیری خواهد شد.

همه مسیرهای تفرجگاه‌های شهری و روستایی گرگان مسدود است

محمد حمیدی در حاشیه همین بازدید ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای روز طبیعت اظهارداشت:به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، کلیه مسیرهای منتهی به تفرجگاه های شهری و روستایی شهرستان امروز 13 فروردین(روز طبیعت)مسدود است.

وی افزود:با تدابیر دیده شده در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تمامی مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها مانند مسیر هزارپیچ، ناهارخوران، النگدره و همچنین ورودی جنگل‌های توسکستان، قرق، شصت‌کلاته، شموشک، قرن‌آباد و دیگر مسیرهای منتهی به جنگل و تفرجگاه‌ها مسدود است.

فرماندار شهرستان گرگان اظهار کرد:همه جاده‌های منتهی به روستاهایی که مناطق تفریحی، گردشگری دارند، توسط دهیاری‌ها مسدود و تنها خودروهای مربوط به روستا حق عبور دارند.

حمیدی اظهار کرد:پیاده‌روی در تفرجگاه‌های ناهارخوران، النگدره، توشن، رنگو و همه مناطق ییلاقی اطراف شهر گرگان نیز ممنوع بوده و از ترددهای شهروندان به این نقاط جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد:پیش بینی ما این است اگر مردم گرگان روز 13 فروردین رعایت کنند هفته آینده اوضاع بهتر خواهد شد در غیر این صورت ممکن است با پیک شیوع ویروس کرونا برخورد کنیم که کار را سخت خواهد کرد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9264



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96