اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ولی فقیه در گلستان:

نگاه مردم‌به قوه قضاییه مثبت شده است/ فاجعه خلیج گرگان گلستان را مملو از ریزگردها می کند
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به ضرورت چاره اندیشی برای فاجعه خلیج گرگان، گفت: اگر این موضوع حل نشود ریزگردها گلستان را در می نوردد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در نشست اقشار مختلف مردم استان  گلستان  با رئیس قوه قضائیه که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد با اشاره به حضور امیدبخش حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، اظهار کرد:این حضور از نزدیک در استانها و گفت و گو با اقشار مختلف مردم می تواند قطعا برای توسعه استان و رفع مشکلات موجود بر سر تولید و معیشت راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه مسئولیت بر عهده قوه قضائیه را یک مسئولیت خطیر و حساس دانست و افزود:قضاوت از شئون خلافت الهیه است و به همین سبب حکم کردن به حق و عدم توجه به هوای نفس کاری مقدس و دارای شان بسیار است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید براینکه این مسئولیت سنگین نیازمند پشتوانه قوی معنوی دارد، خاطرنشان کرد:خداوند متعال در قرآن به پیامبر اکرم(ص)برای داشتن پشتوانه معنوی در عقبه مسئولیت سنگین رسالت، او را به تهجد و شب زنده داری توصیه می کند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب در حکم آقای اژه ای ۶ توصیه کرده اند که اهتمام ویژه ای برای توسعه آن می طلبد، ادامه داد:صادقانه باید بگوئیم به دلیل تلاشهای ویژه سالهای اخیر قضاوتهای مردمی نسبت به قوه قضائیه به تعادل رسیده و اظهارنظرهای بسیار خوبی درباره عملکرد این قوه به گوش می رسد.که باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید یک بار برای همیشه با نگاهی کارشناسانه و منطبق بر عدالت و انصاف، اطاله دادرسی در قوه قضائیه چاره اندیشی شود، اضافه کرد:افزایش پرونده های گروهی در سطح کشور و زمان دادرسی بعضا طولانی یکی از آسیب هایی است که به صورت جدی قوه قضائیه باید به آن توجه کند.

نماینده ولی فقیه در استان‌گلستان با اشاره به اینکه تعریف ۲ هزار عنوان مجرمانه یکی از عوامل افزایش پرونده های دادگستری هاست، گفت:انتظار داریم با تعریف جدی در عناوین مجرمانه به صورت دقیق صورت بگیرد تا قوانین این حوزه مطابق با زمانه و فرهنگ‌جامعه ما به روز شود.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه البته این امور تنها از توان یک قوه بر نخواهد آمد، تصریح کرد:باید همه قوا و همه نخبگان به میدان کمک و ارائه راهکارهای توسعه نگر هستیم.

وی با اشاره به قانون و حقوق عامه مردم از جمله هوا، آب، خاک و...، ادامه داد:انتظار داریم دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم نسبت به تعدی کنندگان حقوق مردم‌همچون کسانی که آلودگی ها، تعرض به خاک و زمین و بهره برداری غیرمجاز از آبهای زیرزمینی اعلام جرم کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با ابراز نگرانی از نابودی  خلیج گرگان ، افزود:اگر این فاجعه هر چه زودتر حل نشود ریزگردها استان گلستان را فرا خواهد گرفت و دیگر برای چاره اندیشی دیر خواهد شد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه بنده ۲۰ سال است به دنبال توسعه  گردشگری  به ویژه موضوع جزیره آشوراده هستم، خاطرنشان کرد:نمی دانم‌گره کار کجاست که هیچ دولت و مدیری برای حل آن نتوانسته کار جدی و ویژه ای را انجام دهد.

وی با انتقاد از طرح مباحث حاشیه ای برای سفر های استانی رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه، گفت:بنده شخصا موافق این سفرها هستم ک معتقدم باید مدیران از نزدیک با مشکلات استان آشنا شده و همچون حاج قاسم به عنوان مرد میدان برای رفاه مردم مجاهدت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92572



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96