اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

۸۶ درصد جمعیت گلستان غربالگری کرونا شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تا تاریخ ۱۲ فروردین ماه، یک میلیون و ۵۰۳ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان در زمینه ابتلا به کرونا غربالگری شدند.

به گزارش  کاسپین خبر ، ناهید جعفری عصر سه شنبه در خصوص آخرین آمار غربالگری  کرونا  در گلستان اظهارکرد:تا تاریخ ۱۲ فروردین ماه، یک میلیون و ۵۰۳ نفر از جمعیت شهری و روستایی  استان  در زمینه ابتلا به کرونا غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد ۸۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، افزود:در اجرای این طرح ارزشمند، نیروهای بسیجی و کارکنان برخی از ادارات هم مشارکت دارند.

جعفری با اشاره به خدمات مشاوره ای بیان کرد:خدمات مشاوره روانشناسی با برقراری تماس تلفنی با خانواده متوفی و همچنین افراد مبتلا و مشکوک به ابتلا در استان گلستان توسط روانشناسان بخش  بهداشت ، به صورت روزانه فعال است.

وی گفت:مردم هم می‌توانند با برقراری تماس باشماره تلفن ۴۰۳۰، از خدمات مشاوره روانشناسی مورد نیاز مرتبط با کرونا بهره‌مند شوند.

جعفری مشاوره تلفنی به ۷۱ نفر که جزو خانواده متوفیان کرونا بودند و همچنین مشاوره به هزار و ۹۹ فرد مبتلا به کرونا و یا فرد دچار بیماری تنفسی را بخشی از این خدمات برشمرد.

وی بیان کرد:در شرایط فعلی، آموزش کنترل استرس و اضطراب و همچنین مشاوره های سوگ و نحوه کنار آمدن با داغ عزیزان یکی از مهم ترین خدمات بخش بهداشت در تامین آرامش مردم است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9257



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96