اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پوشش واکسیناسیون کرونا در روستاهای گلستان افزایش یافت
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از افزایش بیش از ۱.۸ درصدی پوشش واکسیناسیون در روستاهای استان گلستان خبر داد و گفت: ۴۳ پایگاه روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی شد تا پوشش واکسیناسیون در گلستان افزایش یابد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم، علی نصیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید استاندار گلستان مبنی بر عملیات نقطه به نقطه و هماهنگ بین نهادها و دستگاه‌های مختلف، با همکاری بخشداری‌ها، شبکه بهداشت و درمان، بسیج، دهیاران، شوراهای روستایی و معتمدان محلی برای واکسیناسیون در روستاهای گلستان، اظهار داشت:43 پایگاه روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی شد تا پوشش واکسیناسیون در گلستان افزایش یابد.

‏وی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در روستاهای که پایین بود تصریح کرد:در 10 روز گذشته شاهد رشد 1.8 تا 3.5 درصدی پوشش واکسیناسیون در استان گلستان بودیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد:تاکنون 89 درصد از جمعیت 12 سال به بالا در استان نوبت اول و 72 درصد هم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.ضمن اینکه تزریق نوبت سوم نیز آغاز شده است.

 حجت یزدویی سرپرست فرمانداری گرگان هم گفت:همه افراد حقیقی و حقوقی در دستگاه های اجرایی موضوع ماده 2 قانون مدیریت بحران مشمول فاز نخست طرح هوشمندسازی بوده و ملزم به رعایت آیین نامه ابلاغی هستند، براساس دستورالعمل ابلاغی همه کارکنان و خدمات‌گیرندگان ادارات ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون و یا تست منفی آزمایش کرونا هستند.

وی افزود:برای پیشگیری از انتقال کرونا در اصناف، کلیه متصدیان و کارکنان واحد‌های صنفی باید واکسینه شوند و نسبت به نصب کارت واکسن پرسنل در محل قابل رویت اقدام کنند، ارائه کارت واکسن برای متقاضیان صدور پروانه کسب اصناف نیز الزامی است.
 

سرپرست فرمانداری گرگان اظهار کرد:رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی با رویکرد اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا با نظارت اداره میراث فرهنگی در همه هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و بوم‌گردی و غیره، پیاده سازی و هرگونه ارائه خدمات با ارائه کارت واکسیناسیون یا تست منفی PCR مشتریان ضروری است.


http://www.caspiankhabar.com/92554



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96