اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



عادله کشمیری در آستانه ی آغاز جشنواره؛

چراغ نمایش استان با عشق و همت هنرمندان دوباره روشن شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رییس سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان، گفت: پس از نزدیک به 2 سال سخت کرونایی؛ عشق و همت هنرمندان بار دیگر چراغ نمایش استان را روشن کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گلستان، عادله کشمیری با اشاره به اینکه سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان از صبح امروز پنج شنبه 27 آبان ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی آغاز می شود، گفت:تعطیلی های مکرر و محدودیتهای اعمال شده از سوی ستاد کرونا در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس، فضا و شرایط تمرین و اجرا و کسب و کار جامعه ی نمایش را از حدود 2 سال پیش برای هنرمندان این عرصه دشوار کرد.

وی افزود:علی رغم میل باطنی و در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و نیز پدید آمدن پیک های متعدد و قرمز شدن استان؛ تمرین و اجرا برای هنرمندان نمایش که هنری گروهی است و نیازمند تمرین های مستمر دارد پدید آمد اما به همت و عشق این عزیزان و با بهتر شدن وضعیت؛ امروز شاهد جلوه ای از تلاش عاشقانه و خردورز آن ها برای روشن و فروزان تر کردن این هنر انسان ساز هستیم.

کشمیری با تقدیر از کلیه کسانی که در به ثمر رسیدن این رویداد هنری نقش داشته اند، درباره ی ویژگی های این دوره، گفت:برای نخستین بار به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی گلستان و با تایید شورای سیاست گذاری جشنواره استانی؛ هنرمندی شاخص و تحصیلکرده(فرشید مصدق)به عنوان دبیر اجرایی جشنواره انتخاب شد.

وی افزود:همچنین در این دوره از جشنواره، 2 بخش جنبی"تک گویی زنان و مردان"و"تئاتر کوتاه آموزشگاهی"در راستای حمایت از آموزشگاه ها و انگیزه بخشی به نسل جوان برنامه ریزی شد و پس از ارزیابی های صورت گرفته، ۵ اثر در بخش تک گویی زنان،۳ اثر در بخش تک گویی مردان و ۵ اثر در بخش مسابقه تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه‌ها به مرحله نهایی رسیدند.

کشمیری به حضور چهره های شاخصی چون هدیه تهرانی، محمودرضا رحیمی، مرتضی میرمنتظمی و پانته آ پناهی ها به عنوان داور نهایی و اساتید حاضر در جشنواره اشاره کرد و افزود:محمد قدس فرزند گرگان زمین و چهره ی شاخص تهیه کنندگی هنر نمایش در عرصه کشور به عنوان نماینده ویژه اینجانب و رییس شورای سیاست گذاری و تهیه کننده سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان حضور دارد.

وی همچنین به برپایی دو کارگاه آموزشی در ایام جشنواره اشاره کرد و گفت:کارگاه آموزش بازیگری با حضور"پانته آ پناهی ها"از چهره های شاخص عرصه ی بازیگری و نیز"تهیه کنندگی در تئاتر"با حضور"محمد قدس"در ایام جشنواره برگزار می شود.

یادآوری می شود سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان از ۲۷ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ با اجرای 8 اثر در بخش مسابقه,9 اثر در بخش جنبی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برپا می شود.


http://www.caspiankhabar.com/92475



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96