اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس کل دادگستری گلستان:

دریافت سود و جریمه‌ بانکی نامتعارف مشکل واحدهای تولیدی گلستان است
رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر ضرورت رفع حداکثری موانع تولید گفت: دریافت سود بانکی و جریمه‌ نامتعارف یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی استان است.

 به گزارش کاسپین خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار داشت:از ۲۴ چالش مهم و اصلی شناسایی شده بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان، ۲۰ مورد مربوط به بانک ‌هاست که در برخی موارد سبب ورشکستگی، تعطیلی و توقف تولید در کارخانه‌ها می‌شود.

وی بیان کرد:در نشست اخیر با مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی گلستان بر رفع موانع بانکی تولید تاکید شد که انتظار داریم با حل این مشکلات، چرخ تولید صنعتی در استان با سرعت بیشتر به حرکت دربیاید.

رییس کل دادگستری گلستان از رد ۱۸ پرونده دادخواست بانک‌های استان برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان در سال جاری خبر داد و گفت:دادگاه‌های گلستان دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۱۸ پرونده، خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص داده و رد کردند.

آسیابی ادامه داد:با صدور این آرای قطعی واحدهای تولیدی ، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف به بازگرداندن آن هستند.

وی گفت:پارسال هم با رای قضات، ۲۰ دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شده بود.

گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک)با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.


http://www.caspiankhabar.com/92403



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96