اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۹ شهرستان از استان گلستان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت
استاندار گلستان با اشاره به ثبات شیوع کرونا در استان، گفت: هدف ما واکسیناسیون عموم واجدین شرایط در استان است تا بتوانیم زمینه کاهش بیش از پیش محدودیت‌ها را فراهم آوریم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس  کرونا  اظهارداشت:هدف ما واکسیناسیون عموم واجدین شرایط در استان است تا بتوانیم زمینه کاهش بیش از پیش محدودیت‌ها را فراهم آوریم.

وی افزود:برای بازگشایی مدارس نیازمند اجرای کامل واکسیناسون در بین معلمان و دانش آموزان هستیم و امیدواریم با اهتمام والدین هرچه سریع‌تر زمینه بازگشایی مدارس و مراکز علمی فراهم شود.

حق‌شناس گفت:خوشبختانه روند اجرای فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون در استان رو به بهبود است و در حال حاضر شهرستان‌های قرمز و نارنجی در استان وجود ندارد و شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول، آق‌قلا، بندرگز و مینودشت در وضعیت زرد و 9 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 استاندار  گلستان گفت:در حال حاضر 181 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 39 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و 11 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل‌اند و در شبانه روز گذشته نیز یک گلستانی فوت شده است.

وی اظهار کرد:نزدیک به نیمی از اصناف تاکنون  واکسن  نزده‌اند و در هفته‌های آینده روالی اعلام خواهد شده که اصناف بدون واکسیناسیون حق فعالیت شغلی ندارند و کارمندان نیز بدون دریافت واکسن اجازه حضور در محل کار را نخواهند داشت و عدم حضور آنان غیبت محسوب می‌شود.

حق‌شناس گفت:مجموع جامعه هدف واکسیناسیون استان بیش از یک میلیون و 455 هزار نفر هستند که تاکنون بیش از یک میلیون و 17 هزار دُز واکسن نوبت اول تزریق شده و بیش از 495 هزار نفر هر دو دُز را دریافت کردند.

49 درصد جمعیت مشمول واکسن کرونا زده‌اند

معاون  بهداشت ی  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان همچنین در این جلسه اظهارداشت:تاکنون یک میلیون و 17 هزار و 674 نفر دُز نخست واکسن را دریافت کرده اند که معادل 70 درصد واجدان شرایط دریافت واکسن است.

ناهید جعفری هم‌چنین گفت:تا صبح امروز 14 هزار و 419 فرد کمتر از 18 سال گلستانی که حدود 49 درصد جمعیت این رده سنی است واکسن زده‌اند.

جعفری گفت:181 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 32 بیمار جدید هستند.39 نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستندکه 11 نفر برای تنفس بهتر از ونتیلاتور کمک می‌گیرند و در 24 ساعت گذشته یک نفر در گلستان بر اثر کرونا فوت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود:هم اکنون شهر‌های گرگان، علی آباد، آق قلا، مینودشت و بندرگز به لحاظ رنگ بندی کرونایی زرد است و رنگ 9 شهرستان دیگر آبی است.
 

وی اظهار کرد:هرچه سرعت واکسیناسیون مردم بیشتر باشد و شیوه نامه های بهداشتی بیشتر رعایت شود، شیوع کرونا کمتر شده و به پایان کرونا زود تر خواهیم رسید.


http://www.caspiankhabar.com/92345



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96