اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مطرح کرد؛

ردپای قاچاقچیان در آتش سوزی مهیب درازنو/ بالگرد نیاز ضروری و فوری گلستان
رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیز داری کشور گفت: احتمال دخالت عوامل انسانی از جمله قاچاقچیان در وقوع آتش سوزی منطقه درازنو گلستان وجود دارد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور گفت:احتمال دخالت عوامل انسانی از جمله قاچاقچیان در وقوع آتش سوزی وجود دارد که دستگیر و مجازات می‌شوند و قانون مجازات سختی برای این مجرمان در نظر گرفته است.

او ادامه داد:عمده‌ترین نیاز خدمات هوایی بالگرد در گلستان است و با توجه به اینکه جنگل‌های استان منطقه حفاظت شده است باید یک بالگرد در منطقه حضور داشته باشد تا به محض وقوع در نخستین مراحل آتش سوزی به منطقه اعزام شود.

منصور افزود:امروز از وسعت آتش سوزی در مقایسه با دیروز کم شده و حدود ۸۰ درصد آتش سوزی اطفاء شده است، اما وزش باد همچنان ادامه دارد.

او گفت:تعداد نیرو‌های انسانی امروز به ۱۱۰ نفر رسید که در مقایسه با دیروز افزایش یافته و قرار است در صورت مناسب بودن شرایط وزش باد دو بالگرد آب پاش به اطفاء حریق کمک کنند که در این صورت پیش بینی می‌کنیم آتش سوزی تا امشب مهار شود.

عاملان آتش‌سوزی در"درازنو"را شناسایی می شوند

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت:کار مهار آتش در حدود ۷۰ درصد از منطقه حریق باقی مانده، اما آتش همچنان شعله‌ور است.

او گفت:کار مهار آتش در ۳۰ درصد دیگر از اراضی دچار حریق با کمک همه نیرو‌هایی که در منطقه حضور دارند در حال انجام است، اما وزش باد کار را سخت کرده است.

نجار افزود:نیرو‌ها در منطقه حریق افزایش یافته و نیرو‌های جدید نیز به منطقه گسیل شده‌اند.بخشی از منطقه صعب العبور است.

او گفت:با این حال با کمک نیروها، جوامع محلی و استفاده از بالگرد انتظار داریم بتوانیم هرچه زودتر آتش را مهار و اطفا کنیم.

وی تأکید کرد:طبق مطالعات انجام شده، آتش سوزی جنگل‌ها خود به خود رخ نمی‌دهد و حتما عوامل انسانی دارد، این حادثه یا ناآگاهانه است یا عمدی که باید ابعاد آن بررسی شود.

نجار خاطرنشان کرد:نیرو‌های امنیتی و انتظامی استان گلستان قول بررسی ویژه موضوع را دادند تا با شناسایی احتمالی افراد متخلف با آنان برخورد قاطع شود.

وی همچنین گفت:در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده کرد، چون در مهار اولیه حریق می‌توانند کمک زیادی کنند، ضمن اینکه همه دستگاه‌ها و نیرو‌ها باید در زمان حریق کمک کنند و ظرفیت‌های استان به کار گرفته شود.


http://www.caspiankhabar.com/92273



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96