اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب:

آب سرچشمه‌های علی آباد به سمنان منتقل نمی‌شود
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری‌های گذشته قرار بر این بود برخی سرچشمه‌های حوضه زرین گل علی‌آبادکتول، بخشی از آب آشامیدنی استان سمنان را تأمین کند، گفت: این طرح منتفی شد و قرار شد به جای آن، حفر چاه‌های آهکی جایگزین این منابع شود.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از اب منطقه ای استان، حمیدرضا جانباز روز گذشته در جریان بازدید از شهرستان علی‌آبادکتول اظهار کرد:طی چند سال گذشته با توجه به بروکراسی بانک مرکزی، در مبادلات مالی کاهش سرعت داشتیم که منجر به اخلال در برخی جبهه‌های کاری شده است که گزارش مفصلی از گردش اعتبارات و نحوه تأمین تقدیم وزارت نیرو می‌شود و راهکاری رفع موانع آن بررسی شود.

‌وی درباره مشکل آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان هم گفت:در استان گلستان با توجه به مشکلات جدی کم‌بارشی و اتکای تعداد زیادی از روستاها به چشمه‌ها و چاه‌ها، امسال اعتبارات بخش آب در این استان ۸ برابر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود:شرکت آب منطقه‌ای استان برنامه‌های متعددی برای تنوع بخشیدن به نحوه انتقال آب دارد که از جمله آنها می‌توان به حفر چاه برای میان‌مدت، استفاده از چشمه‌های کبودوال برای تأمین شرب شهرستان علی‌آبادکتول و تأمین آب از سد نرماب و شیرین سازی آب دریا برای بخش‌هایی از استان اشاره کرد.

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات تأمین شرب شهرستان علی‌آبادکتول و روستاهای منطقه، خواستار اجرای تصفیه‌خانه برای اتصال بخشی از آب کبودوال به شبکه شرب، تسریع در پرداخت وام بانک توسعه اسلامی، عدم انتقال آب از چشمه‌های زرین گل به استان سمنان ، اجرای طرح فاضلاب در شهرستان و احداث چاه شرب برای تأمین شرب شهرستان و روستاهای مجاور شد.

 سیدمحسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این بازدید با تشریح طرح احداث شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو-زرین گل و مشکلات پیش آمده برای آن، گفت:استفاده از آب‌های سطحی در بحث تأمین آب شرب یکی از راهکارهای ماست.در این راستا استفاده از بخشی از چشمه‌های کبودوال برای آب شرب و مطالعه و احداث تصفیه‌خانه را دنبال می‌کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/92261



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96