اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امضا تفاهم نامه سپاه و بسیج با منابع طبیعی برای حفظ جنگل‌های هیرکانی
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با سپاه و بسیج برای صیانت مطلوب تر از میراث طبیعی جهانی جنگل های هیرکانی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  عبدالرحیم لطفی  ارتقای ضریب حفاظت و صیانت از جنگلهای هیرکانی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را از جمله اهداف اصلی انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی اظهارداشت:حفاظت و صیانت از جنگلهای هیرکانی به منظور جلوگیری از قطع و حمل غیرمجاز درختان جنگلی و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی از وظایف اصلی این توافق نامه است.

لطفی با اشاره به محورهای مشترک همکاری بین سه نهاد ملی افزود:براساس محورهای مشترک ذکر شده مقرر شد  سپاه  گلستان بر حسن انجام تعهدات شرکت های طرف قرارداد سازمان در حفاظت از جنگلهای هیرکانی نظارت داشته و با بهره گیری از روحیه بسیجی فرهنگ احیا و توسعه  منابع طبیعی  گسترش یابد.

وی اضافه کرد:طبق این تفاهم نامه مقابله با قطع درختان جنگلی و حمل غیرمجاز چوب و همچنین جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی و برخورد با متصرفین همکاری و تعامل مشترک بین سه دستگاه می طلبد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به مستندسازی و فرهنگ سازی عمومی به منظور افزایش فرهنگ عمومی حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی اشاره کرد.

عبدالرحیم لطفی تشکیل کمیته مشترک برنامه ریزی بین این سه نهاد را ضرورت دانست و تصریح کرد:این کمیته هماهنگی متشکل از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرمانده سپاه استان و مسئول بسیج سازندگی سپاه و فرمانده یگان حفاظت استان بوده که در جهت پیگیری و رفع مشکلات موجود در روند اجرای تفاهم نامه گام بر می دارند.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.


http://www.caspiankhabar.com/92244



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96