اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بیمارستان صحرایی در گلستان دایر نمی‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هرچند با توجه به افزایش شمار بستری‌های کرونایی در استان و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها نیاز به اضافه کردن تخت‌های بیشتری داریم اما در حال حاضر تجهیز کردن مراکز دیگر به دستگاه اکسیژن و همچنین نیروی انسانی در استان مقدور نیست.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، دکتر  عبدالرضا فاضل  در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس  کرونا  با اشاره به پیشنهاد نیروهای نظامی و انتظامی برای راه‌اندازی  بیمارستان  صحرایی در استان، اظهار کرد:در حال حاضر برخی از بیمارستان‌های استان بیش از ظرفیت تخت‌های تعریف شده آنها بیمار پذیرش کرده‌اند.ورودی‌ها به بیمارستان‌ها بسیار زیاد شده و متوسط بستری‌های جدید روزانه به ۳۸۰ نفر رسیده است.هم‌اکنون بیش از ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری و بیش از ۹۰۰ بیمار نیز به‌صورت سرپایی تحت درمان هستند.

وی افزود:هتل ورزش گرگان از دو روز قبل برای درمان بیماران سرپایی جهت تزریق داروی رمدسیویر تجهیز و راه‌اندازی شده است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی   گلستان  ادامه داد:هرچند نیاز به محل‌های جدیدی برای بستری بیماران هستیم اما تجهیز این محل‌ها نیاز به دستگاه اکسیژن و تجهیزات دیگر و داشتن نیروی انسانی است که در حال حاضر این امر مقدور نیست.برخی از پرستاران با توجه به داشتن علائم کرونا در استعلاجی به سر می‌برند و این مسئله با توجه به افزایش بیش از اندازه مراجعات، کار کادر درمان را بسیار سخت کرده است.

فاضل تأکید کرد:در حال حاضر تنها راه مدیریت این وضعیت تمرکز بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به دنبال آن کاهش ورودی‌ها با مراکز درمانی است.

وی خاطرنشان کرد:متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۴۲ درصد رسیده و اگر می‌خواهیم از این وضعیت عبور کنیم، باید این عدد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وضعیت وحشتناک کرونا در استان، گفت:ما هنوز به قله پیک کرونا نرسیده‌ایم و بستری‌ها همچنان افزایشی است.


http://www.caspiankhabar.com/92143



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96