اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش جرائم اینترنتی در گلستان/ هتک حیثیت و نشر اکاذیب در صدر
رئیس پلیس فتا گلستان گفت: هتک حیثیت، نشر اکاذیب و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در صدر جرائم اینترنتی استان قرار دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس  پلیس فتا   گلستان  گفت:در سه ماهه اول امسال جرائم اینترنتی در استان افزایش ۱۴.۵۷درصدی داشت و از کل پرونده‌های واصله هتک حیثیت، نشر اکاذیب و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد در صدر جرائم اینترنتی استان قرار دارند.

او افزود:هتک حیثیت، نشر اکاذیب، تهدید و مزاحمت اینترنتی با ۳۳ درصد و برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی افراد با ۱۷.۳۶ درصد بالاترین آمار جرائم  فضای مجازی  را در گلستان تشکیل می‌دهند.

پرسا ادامه داد:کلاهبرداری رایانه‌ای با ۱۵.۶۵ درصد و قمار و شرط بندی با ۱۰.۵۱ درصد و سایر جرائم با ۲۳.۴۷ درصد در رتبه‌های بعدی جرائم قرار دارند.

او مهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای مجازی را کسـب منافع مـالـی، کنجـکاوی، سـرگرمی و در موارد متعددی هم انتقـام جـویـی عنوان کرد و افزود:در این بین راحتی ارتکاب جـرم و نا آشنایی با مصادیق جرائم رایانه‌ای، عوامل موثر بر وقوع جرائم بوده است.
 

رئیس پلیس فتا گلستان گفت:کاربران باید در حوزه جرایم هتک حیثیت و نشراکاذیب نیز هوشیار باشند و به هویت‌ها در این فضا به راحتی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی خصوصا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

او با اشاره به عوامل تاثیر گزار در وقوع جرایم حوزه فضای مجازی گفت:سهل انگاری و ساده انگاری کاربران، اعتماد بی جا به هویت ها، رعایت نکردن نکات امنیتی و نا آگاهی و نداشتن تسلط کافی شهروندان در وقوع جرایم تاثیرگذار است.

پرسا افزود:کلاهبردارن و سودجویان اینترنتی از اطلاعاتی که خود کاربران در فضای مجازی منتشر می‌کنند استفاده کرده و در نهایت با این اطلاعات به تهدید، اخاذی و یا نشر اکاذیب و نیز سرقت مالی اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا گلستان گفت:در حوزه جرایم اینترنتی؛ پلیس فتا از طریق سایت به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۲۹۷۲ و ۲۱۸۲۲۹۴۵ برای برقراری امنیت در فضای‌مجازی پاسخگوی شهروندان است.


http://www.caspiankhabar.com/91981



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96