اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان خبرداد

غربالگری ۲۱۴ هزار خانوار روستایی گلستان/معادن زغال سنگ تعطیل شدند
استاندار گلستان از غربالگری ۲۱۴ هزار خانوار روستایی در استان خبرداد و گفت: قیمت اقلام بهداشتی نباید نسبت به قبل افزایش یابد.

به گزارش  کاسپین خبر ،  هادی حق شناس  پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس  کرونا ی گلستان، اظهارکرد:قیمت محلول های ضدعفونی موجود در بازار نباید بیشتر از آغاز شیوع بیماری کرونا باشد.

وی از تعطیلی تمامی بازارهای های هفتگی استان خبرداد و گفت:همچنین اماکن مذهبی یادمان شهدا در زمان تحویل سال تعطیل خواهند بود و برنامه فرهنگی در آن اجرا نخواهد شد.

 استاندار  گلستان یادآور شد:مرخصی تمامی مدیران استان در ایام نوروز لغو شده و باید تمامی مدیران حتی در روز اول فروردین در دسترس باشند.

حق شناس ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در غربالگری روستاییان، گفت:بیش از ۲۱۴ هزار خانوار روستایی استان در این طرح غربالگری شدند که در یک درصد آنها برخی علایم اولیه وجود داشت و شبکه درمان وضعیت آنان را بررسی خواهد کرد و پس از این غربالگری شهری هم صورت می گیرد.

وی ادامه داد:در حال حاضر در بیمارستان های بندرگز و علی آبادکتول تخت های خالی موجود است و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در هتل ورزش، اقامتگاه های بهزیستی و خانه کارگر شرایط پذیرش بیماران را دارند و خوشبختانه آمادگی کامل در کادر  درمانی ، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح وجود دارد اما بیش از همه رعایت مسایل  بهداشت ی و در خانه ماندن مردم می تواند در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا موثر است.

حق شناس همچنین از تعطیلی معادن زغال‌سنگ استان تا ۱۰ فروردین خبرداد و گفت:بازار هفتگی بندرترکمن و اینچه برون هم تعطیل خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح ملی خاطر نشان کرد:علی رغم تمامی فشارهای بین المللی و تحریم های ظالمانه همبستگی ملی و اقدامات اجرایی در مقابله با ویروس کرونا، مناسب بوده و به معنای افزایش سرمایه های اجتماعی در سطح کشور است.

حق شناس ضمن آرزوی آغاز سالی خوش برای تمامی گلستانی ها اظهار کرد:تلاش داریم شیوع ویروس کرونا در استان را کنترل و روند ریشه کن سازی آن را تسریع کنیم و این اقدام علی رغم تمام تلاش های دستگاه های اجرایی نیازمند همراهی مردم در ایام نوروز و پرهیز از سفر و دیدو بازدیدهای مرسوم صورت می گیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه از مردم خواسته شده از هرگونه سفر پرهیز کنند، گفت:در پنج خروجی استان با همکاری فرمانداری ها، شبکه بهداشت و هلال احمر تب سنجی صورت می گیرد و اگرچه چنانچه کسانی علایم ابتلا را داشته باشند، اجازه خروج از استان به افراد داده نمی شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9192



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96