اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ابتلای تعدادی از پزشکان گلستانی به کرونا / پذیرش بیماران کرونایی در ۱۱ بیمارستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و متأسفانه حدود ۱۸ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص ما در بیمارستان‌ها به این بیماری مبتلا شدند.

 عبدالرضا فاضل  در گفت‌وگو با  کاسپین خبر  در گرگان اظهارداشت:در حال حال حاضر 11 بیمارستان کار پذیرش بیماران  کرونا یی را انجام می‌دهد و از ابتدای اسفندماه امسال تا کنون نیز 3 هزار و 197 بیمار در این بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی گفت:از این تعداد 2 هزار و 289 نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند و متأسفانه 82 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.در همین مدت از 896 جواب آزمایشی که به دست ما رسیده 331 مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در استان شناسایی شده و تست 565 نفر منفی بوده است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی نیروی زمینی  سپاه  در گرگان افزود:هفته قبل پیک بیماری را در استان داشتیم و افراد زیادی در بیمارستان‌ها بستری شدند، از قبل هم درخواست بیمارستان صحرایی را داده بودیم و در حال حاضر با همکاری سپاه یک بیمارستان صحرایی و مرکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی در مجموعه هتل ورزش استان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه ظرفیت پذیرش 250 بیمار را دارد، گفت:کسانی که از بیمارستان‌های شهید صیادشیرازی و 5 آذر مرخص می‌شوند برای گذراندن دوران نقاهت به این مرکز انتقال داده می‌شوند.در عین حال کسانی که تمایل ندارند در این مرکز باشند در منزل نگهداری و قرنطینه خواهند شد.

فاضل با اشاره به تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری برای مقابله با کرونا افزود:در پیک شیوع این بیماری تعدادی از متخصصان ما حدود 18 نفر که در خط اول درمان بودند و عمدتا متخصصان و فوق تخصص‌های عفونی‌و داخلی را شامل می‌شدند به این بیماری مبتلا شدند و خوشبختانه خیلی از این افراد دوره بیماری را گذراندند و در حال بازگشت بر سر کار هستند.البته کسانی که تخصص درمان این بیماری را نداشتند و فوق تخصص رشته‌های دیگر و جراح بودند برای کمک به کادر  درمانی  استان اعلام آمادگی کردند و به عنوان پزشکی که می‌توانند به درمان بیماران کرونایی کمک کنند مطابق پروتکل‌های وزارت  بهداشت  در صیاد، 5 آذر و دزیانی به‌کارگیری شدند.

وی ادامه داد:در بخش خصوصی نیز پزشکان مرتبط با درمان کرونا به خصوص متخصصان عفونی، داخلی و متخصصان ریه مطب‌های خود را باز نگه داشته‌اند و روزانه به بیماران خدمات می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تأکید بر رعایت نکات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی از سوی مردم خاطرنشان کرد:قدرت سرایت این بیماری سریع و روش‌های انتقال آن متنوع است و متأسفانه شیوع زیادی در گلستان دارد، اگر مردم رعایت نکنند شرایط بدتر خواهد شد.در حال حاضر مقداری به کنترل رسیدیم اما ترس ما این است که این شرایط حباب باشد.به طور قطع اگر مردم توصیه‌ها و هشدارها را جدی نگیرند و رعایت نکنند اتفاقات بدتری را در هفته‌های آینده پیش رو خواهیم داشت./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9188



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96