اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کمتر از نیمی از سالمندان بالای ۸۰ سال در گلستان واکسن کرونا زدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: واکسن کرونا به ۴۷ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال شامل هفت هزار و ۷۶۰ نفر تزریق شد و از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  عبدالرضا فاضل  ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با  کرونا ، اظهار داشت:خوشبختانه روند شیوع کرونا در استان گلستان طی هفته‌های اخیر کاهشی بوده و در حال عبور از پیک چهارم کرونا هستیم.

وی افزود:میانگین تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان در هفته گذشته به 45 تا 50 نفر کاهش یافت در حالی که پیش از این به 130 بیمار رسیده بود.

فاضل ادامه داد:در حال حاضر 343 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 71 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 24 نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

وی یادآور شد:در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی، علی آباد، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، رامیان، آزادشهر، کلاله و مراوه تپه در وضعیت زرد هستند.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت:26 هزار و 800 نفر در نوبت اول و هشت هزار و 540 نفر در نوبت دوم  واکسن  کرونا دریافت کردند و در مجموع به 27 هزار و 500 نفر واکسن تزریق شد.

فاضل افزود:واکسن کرونا به 47 درصد از سالمندان بالای 80 سال شامل هفت هزار و 760 نفر تزریق شد و از امروز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال آغاز شده است.

وی ادامه داد:واکسیناسیون 60 درصد بیماران ام اس و 85 درصد بیماران دیالیزی در استان انجام شده، همچنین 51 درصد بیماران خاص شامل دو هزار و 870 نفر واکسن دریافت کردند.


http://www.caspiankhabar.com/91836



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96