اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تایید صلاحیت‌ کاندیداهای شوراهای شهر و روستا فدای‌ سرعت نشود
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گلستان گفت: مردم، مهم‌ترین رکن نظام اسلامی هستند، ما امین مردم هستیم، امانت را باید حفظ کرد و با رعایت اصل عدالت‌محوری به اهلش سپرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  غلامرضا منتظری  در جلسه اعضای هیئت عالی نظارت بر  انتخابات  شوراهای اسلامی گلستان با فرماندار‌گر‌گان اظهارداشت:پایبندی به اصل امانتداری، رازداری، پرهیز از جانبداری و رعایت کرامت انسانی جزو وظایف اعضای هیئت نظارت بر انتخابات است.

وی افزود:مردم، مهم‌ترین رکن نظام اسلامی هستند، ما امین مردم هستیم، امانت را باید حفظ کرد و با رعایت اصل عدالت‌محوری به اهلش سپرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گلستان اظهار کرد:اگر درست عمل کنیم و شورای موفقی در مدیریت شهری ایجاد شود همه در ثواب آن شریک هستیم.مراقب باشیم هیئت‌های اجرایی و نظارت در کنار همدیگر به وظایف قانونی خود عمل کنند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

منتظری گفت:در مسئله تائید صلاحیت‌ها، دقت را فدای سرعت نکنید.زیرا این موضوع، حق الناس مردم و داوطلبین است و مردم در آینده عملکرد ما را قضاوت خواهند کرد.

وی افزود:اخلاق حرفه‌ای را در برگزاری انتخابات رعایت کنیم چون هم آبروی افراد و داوطلبین و هم وجهه کشور، با انتخابات گره خورده است.نشست‌های تبادل تجربیات و نظرات را با هدف آسیب‌شناسی انتخابات دوره‌های قبل برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات 28 خرداد، داشته باشید.

نائب رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت:از مجموعه ستاد انتخابات کشور و استان به علت همکاری که تاکنون در روند ثبت‌نام‌ها و غیره داشتند، قدردانی می‎کنم.

 رمضانعلی سنگدوینی  افزود:مسئولین وظیفه ندارند مردم را ناامید بکنند و همواره باید در کنار مردم باشند و حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان اولویت مهم و شاخص در انتخابات 1400 مطرح است.

وی افزود:انتخاب افراد اصلح در شوراها می‌تواند بسیاری از مشکلات جاری مردم را مرتفع کند.به علت اوج‌گیری دوباره کرونا از دست‌اندرکاران می‌خواهم تا زمینه ثبت‌نام غیرحضوری را بیشتر فراهم کنند.

رئیس نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در گلستان هم در این جلسه گفت:ضرورت هماهنگی نهادهای مختلف در برگزاری انتخابات، بسیار مهم است و همکاری نهادهای مختلف در انتخابات حول محور قانون باید باشد زیرا در غیر این صورت به آبروی نظام اسلامی، آسیب وارد می‌شود.

عتیقی، مواردی مانند بحث تعیین یا افزایش شعب اخذ رای در شهرها و روستاها، داشتن اولویت‌بندی در افزایش شعب و کاهش تردیدها به علت شیوع کرونا را مهم دانست و از مسئولان خواست در زمینه‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشند.

فرماندار گرگان هم در این جلسه گفت:تعداد 217 نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی گرگان، ثبت‌نام کردند که از این تعداد 181 مرد و 36 نفر خانم هستند.در شهر جلین 20 نفر، در شهر سرخنکلاته 24 نفر و در شهر قرق 25 نفر ثبت‌نام کردند.

 محمد حمیدی  افزود:این دوره از انتخابات بیشتر داوطلبان از افراد تحصیل‌کرده محلات هستند و افراد سیاسی کمتر شرکت کرده اند، و این نوید یک انتخابات خوب را می‌دهد تا با استعداد این جوانان مدیریت شهری گرگان، توسعه یابد.

وی هم‌اکنون ثبت نام شوراهای روستا در حال انجام است که مانند شهرها، بیشتر افراد جوان تحصیل‌کرده وارد میدان می شوند.به علت کنترل بیماری کرونا، دفاتر IT روستایی برای انجام ثبت‌نام داوطلبان به صورت اینترنتی، آموزش دیده‌اند.


http://www.caspiankhabar.com/91721



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96