اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۴۵۰۰ حکم جایگزین حبس در استان گلستان صادر شد
رئیس کل دادگستری گلستان از صدور ۴ هزار و ۵۰۰ فقره حکم جایگزین حبس در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  هادی هاشمیان  پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت:یکی از سیاست‌های قوه در دوره تحول حبس‌زدایی است و در همین راستا کمیته‌ها و کارگروه‌هایی تشکیل شده و در استان‌ها نیز این کارگروه‌ها فعال شده و در حال بررسی پرونده‌ها هستند.

وی با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است، یادآور شد:سال گذشته نزدیک به 3 هزار و 500 حکم جایگزین حبس از سوی قضات استان صادر شد.

رئیس کل  دادگستری  گلستان افزود:تأکید ما به قضات استفاده از ظرفیت قانون برای صور این احکام بوده و امسال در 9 ماهه نیز حدود 4 هزار و 500 حکم جایگزین حبس در استان صادر شده است.

وی با اشاره به بخشنامه ابلاغی  قوه قضاییه  برای بازبینی در برخی پرونده‌ها گفت:با دستورالعمل جدید و بازبینی پرونده‌ها زمینه آزادی 250 زندانی فراهم شد.

هاشمیان بیان داشت:از ابتدای امسال تا کنون 450 زندانی نیز با همکاری خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند.امسال در چند نوبت گلریزان مجازی برای آزادی زندانیان برگزار کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:برای آزادی این زندانیان جرایم مالی غیرعمد، شاکیان از 60 میلیارد تومان از طلب خود گذشتند و خیران نیز بیشتر از یک میلیارد تومان کمک کردند.

هاشمیان مهم‌ترین اولویت‌شوراهای حل اختلاف را صلح و سازش در پرونده‌ها عنوان کرد و گفت:پادرمیانی برای عدم اجرای حکم قصاص و بخشش کسانی که بدون نیت قبلی سبب مرگ فرد دیگری شده‌اند در شوراهای حل اختلاف استان در حال انجام است و از ابتدای امسال تا کنون 19 محکوم به قصاص از پای چوبه دار نجات یافتند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تشکیل پرونده در محاکم قضایی استان افزود:تعداد پرونده‌هایی که در محاکم قضایی و دادسراهای استان تشکیل می‌شود به هیچ وجه برازنده مردم نیست.اغلب این پرونده‌ها نیز به علت عدم آگاهی‌های حقوقی مردم شکل می‌گیرد و سرریز آن وارد دستگاه قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین اعلام کرد:در 9 ماهه امسال پرونده‌های توهین 37 درصد، تخریب 33 درصد، خیانت 27 درصد و ضربو جرح نیز 26 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91574



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96