اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



لغو ممنوعیت کشت برنج در گلستان
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس از لغو ممنوعیت کشت برنج در گلستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رمضانعلی سنگدوینی  نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت:با پیگیری‌هایی که در کمیسیون تلفیق صورت گرفت ممنوعیت کشت  برنج  در سایر استان‌ها از جمله گلستان لغو شده است که این امر می‌تواند در بهبود معیشت کشاورزان نقش موثری داشته باشد.


او همچنین از رایگان شدن تعرفه قبوض خانوار‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خبر داد و گفت:وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند در سال ۱۴۰۰ تعرفه‌های آب، برق، گاز مشترکین خانوار‌های کشور را به گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانوار‌های محروم از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برابر صفر شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه گفت:همچنین در سال ۱۴۰۰، قبوض آب، برق، گاز مشترکینی که الگوی مصرف تعریف شده را رعایت کنند به صورت یارانه‌ای محاسبه می‌شود.

او گفت:قبوض آب، برق، گاز مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی IBT تعیین می‌شود و این گامی برای تشویق مردم به رعایت الگو‌های مصرف خواهد بود.

سنگدوینی افزود:آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.


http://www.caspiankhabar.com/91572



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96