اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده سپاه نینوا:

در طرح شهید سلیمانی، ۱۶ هزار نفر به قرنطینه خانگی ارجاع شدند
فرمانده سپاه نینوا گفت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی در گلستان، تاکنون ۱۶ هزار و ۳ نفر مشکوک به کرونا، به قرنطینه خانگی ارجاع شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار ملک  شاهکوهی فرمانده  سپاه  نینوا، گفت:حدود ۷۰ روز است طرح  شهید سلیمانی  در استان به اجرا در آمده و هدف از اجرای این طرح که مزین به نام نامی سیدالشهدای مقاومت است، کنترل، مدیریت جلوگیری از همه گیری ویروس  کرونا  و قطع زنجیره انتقال است.

او با بیان اینکه ۳۷۳ گروه رصد و شناسایی در این طرح فعالیت می‌کنند افزود:از ابتدای طرح تاکنون ۵۰۵ هزار و ۵۳۰ خانوار در استان در قالب یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۴۱ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

فرمانده سپاه نینوا گفت:۹۷۰ پایگاه سلامت در این طرح فعال است که در این پایگاه‌ها، ۴۲ پزشک، ۴۲ پرستار، ۵ هزار و ۷۶۱ بهورز، ۳ هزار و ۴۹۷ بسیجی، خدمات رسانی می‌کنند.

سردار ملک شاهکوهی افزود:از ابتدای اجرای طرح تاکنون، از ۷ هزار و ۵۳۴ نفر تست کرونا گرفته شد که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۳ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا به قرنطینه خانگی ارجاع شدند.

او گفت:طی این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد شوینده و ضد عفونی کننده و ۲۲۰ هزار عدد ماسک بین افرادی که تست دادند توزیع شد.

این مقام مسئول گفت:در طرح شهید سلیمانی، تاکنون ۷۹ هزار و ۴۴۱ خدمات  بهداشت ی، درمانی و معیشتی نیز ارائه شد.


او در مورد اهداف دیگر این طرح گفت:کاهش بستری، کاهش مرگ و میر، پوشش حمایتی از اقشاری که در خطر این ویروس هستند، کم کردن حجم کار کادر درمان و تعیین و اعلام محدودیت‌های هوشمند از دیگر اهداف این طرح است.

فرمانده سپاه نینوا افزود:این طرح ۶ ماهه است، اما مبارزه با ویروس تا پایان کار ادامه دارد و پشتیبانی از کادر درمان را تا آخرین لحظه ادامه می‌دهیم

او افزود:در بخشی از طرح، اگر کسی علائمی از بیماری داشت می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرد و بسیجیان آموزش دیده راهنمایی‌های اولیه را برای قرنطینه به فرد خواهند کرد.


http://www.caspiankhabar.com/91564



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96