اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

آغاز بهمن با بارش برف و باران در گلستان/دریا مواج و طوفانی می شود
مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی و بارش برف و کاهش دما در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  نوربخش داداشی  اظهارکرد:از امروز(چهارشنبه) سامانه سرد و  بارش ی به استان نفوذ کرده که طی روز سبب پوشش ابر خواهد شد اما بارش‌ها از ساعات اولیه شب از سمت غرب آغاز شده و به تدریج کل استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود:از پیامدهای این سامانه کولاک برف در ارتفاعات، کاهش قابل ملاحظه دما، وزش باد شدید و پدیده مه است.

داداشی ادامه داد:روز پنجشنبه بارش برف در نواحی شرقی شروع شده و هر چه به عصر و شب پنجشنبه نزدیک شویم بارش برف به سواحل و نواحی غربی هم کشیده خواهد شد.

مدیرکل  هواشناسی  استان گلستان بیان کرد:این سامانه بارشی در نواحی کوهپایه‌ای و کوهستانی بارش‌های موثرتری را خواهد داشت بنابراین با شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی بیان کرد:از امشب دریا مواج خواهد بود و ارتفاع امواج به یک الی سه متر هم خواهد رسید لذا دریا برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

داداشی اضافه کرد:پیش‌بینی می‌شود بیشینه سرعت باد در بامداد پنجشنبه در نواحی غرب و سواحل و ارتفاعات به بیش از ۷۵ کیلومتر بر ساعت هم برسد لذا خطر آسیب دیدن به تاسیسات هم وجود دارد بنابراین تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اضافه کرد:با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما و تداوم آن توصیه می شود نسبت به سیستم گرمایشی گلخانه ها، مرغداری‌ها و نهالستان ها توجه شود.

داداشی گفت:همچنین با توجه به کولاک و پدیده یخبندان در جاده های کوهستانی به رانندگان توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد:این سامانه سرد و بارشی صبح روز جمعه به تدریج از شرق استان خارج می‌شود و جو پایدار خواهد شد.

وی بیان کرد:بعد از عبور این سامانه سرد و بارشی پیش بینی می شود کمینه دمای استان به ویژه در بامداد به زیر صفر برسد.


http://www.caspiankhabar.com/91561



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96