اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد عضو مجمع نمایندگان گلستان از کاهش بودجه استان‌های محروم/برنامه مجلس فقرستیزی و محرومیت‌زدایی است
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه برخی استان‌های محروم از جمله گلستان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کاهش یافته است، گفت: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌ای به فقرزدایی و رفع محرومیت داشته باشند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  غلامرضا منتظری  اظهار داشت:بی‌سامانی و عدم نظارت کافی بر  بازار ، سبب افزایش افسارگسیخته قیمت انواع کالاها، خدمات و محصولات شده است.

وی گفت:روند افزایش قیمت‌ها فشار مضاعفی را بر خانوارها تحمیل کرده و آه از نهاد مردم برآورده است.در این بین مسئولان همه قوا به ویژه دولت و مجلس باید بیش از گذشته به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در  مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه وضعیت نابه‌سامان کنونی رنج‌آور است، خاطرنشان کرد:تورم و گرانی‌های بی سابقه، سفره‌های مردم را کوچک‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها از جمله  گلستان ، محرومیت‌هایی وجود دارد که نتیجه کم توجهی دولت‌ها به ظرفیت‌های این استان است، گفت:درآمد سرانه مردم گلستان نصف میانگین کشوری است در حالیکه این استان قطب تولیدات کشاورزی در کشور است و در برخی محصولات نیز سرآمد تولید به شمار می‌رود.

منتظری با اشاره به بررسی لایحه  بودجه  1400 در کمیسیون تلفیق بیان داشت:برخی شواهد و قرائن حاکی از آن است که بودجه برخی استان‌های محروم از جمله گلستان در لایحه بودجه کاهش پیدا کرده این در حالی است که سیاست مجلس فقرستیزی و محرومیت‌زدایی است.

وی گفت:مجلس یازدهم باید غبار محرومیت را از سیمای برخی استان‌ها که در شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه پایین‌تری دارند، پاک کند.

منتظری همچنین تأکید کرد:دولت نیز در این چندماه باقی مانده باید توجه ویژه‌ای به حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشد.


http://www.caspiankhabar.com/91547



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96