اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آزادی ۲۷۳ زندانی با گذشت ۶۰ میلیارد تومانی طلبکاران
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان ۲۷۳ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هادی هاشمیان  رئیس کل  دادگستری  گلستان گفت:این افراد با کمک یک میلیارد تومانی خیرین و  ستاد دیه  آزاد شدند، اما قدم اصلی در آزادی این زندانیان را شاکیان با بخشش ۶۰ میلیارد تومان بدهی خود برداشتند.


او افزود:از ابتدای امسال ۱۸ محکوم به قصاص هم در آستانه اجرای حکم با بخشش بزرگوارانه اولیای دم، فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را به دست آوردند.


او به افزایش صدور آرای جایگزین حبس در دادگاه‌های استان هم اشاره کرد و گفت:امسال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به جای زندان، رای جایگزین حبس گرفتند.


رئیس کل دادگستری گلستان به اقدامات دستگاه قضایی استان برای آشنایی بیشتر مردم با قوانین، حقوق و تکالیف هم اشاره کرد و گفت:طرح مسائل حقوقی که نیاز زندگی روزمره مردم است از طریق برنامه‌های زنده رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، آگاهی‌ها را افزایش داد و از گرفتار شدن ناخواسته مردم در گیر و دار پرونده‌های قضایی جلوگیری کرد و ورودی زندان‌های استان را نیز ۱۲ درصد کاهش داد.

هادی هاشمیان از فراگیر شدن دادگاه‌های الکترونیک در استان هم خبر داد و افزود:برای پیشگیری از انتقال کرونا، علاوه بر حضور تصویری زندانیان در محاکم، امکان ملاقات تصویری زندانیان با خانواده‌های آنان نیز در فراهم شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91491



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96