اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار گرگان:

تدایبر لازم برای دفن بیماران کرونا در گرگان اتخاذ شده است
فرماندار گرگان گفت: تدایبر لازم برای دفن بیماران کرونا در گرگان اتخاذ شده است.

محمد حمیدی در گفتگو با  کاسپین خبر  اظهار کرد: فوت  شده‌های مشکوک به بیماری  کرونا  طبق دستورالعمل خاص  بهداشت ی دفن می‌شوند.

وی افزود:با صاحبان اجساد از بیمارستان تماس گرفته شده و جسد به آنها تحویل داده می‌شود و یک کارشناس بهداشت هم همراه آنها است تا راهنمایی‌های لازم را در خصوص دفن انجام دهد.

حمیدی با تأکید بر اینکه این اجساد با نکاتی بهداشتی خاص دفن می‌شوند، افزود:در این بین اجسادی هم هستند که صاحبان آنها شرایط بردن جسد را نداشته و به دلیل اینکه در سردخانه بیمارستان محدودیت‌هایی وجود دارد،  شهرداری  اقدام کرده و محلی در  امامزاده عبدالله (ع)برای آنها پیش‌بینی شده و با سیر مراحل شرعی دفن می‌شوند.

وی تصریح کرد:اجسادی که غسل آنها خطر دارد؛، طبق فتوای رهبر معظم انقلاب، تیمم شده و از روی کاور هم کفن می‌شوند.

 فرماندار   گرگان  متذکر شد:بر روی اجساد علت فوت ذکر شده تا کارکنان غسالخانه بدانند چه اقدامی باید در این زمینه انجام دهند.

۸ نیروی خدمات شهری تزریق شد

مسئول خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در گفتگو با  کاسپین خبر  اظهار کرد:هفت نیروی خدمات شهری در امامزاده عبدالله(ع)مشغول به فعالیت بوده و امروز هم هشت نیروی جدید به آنها اضافه شد.

موسی الرضا صفری افزود:این افراد طبق دستورالعمل ابلاغی که به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ شده و با شرایط خاص در فاصله ۲ متری از سطح زمین دفن می‌شوند.

وی گفت:شهرداری تمام همکاری لازم را با  دانشگاه علوم پزشکی  و فرمانداری انجام داده و همه تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

صفری با بیان اینکه نیروی کافی داریم و همه مسائل از نظر بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود، ادامه داد:نیروهای ما ماسک و تجهیزات کافی در اختیار دارند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی بیان کرد:یک تیم از حوزه علمیه در بیمارستان مستقر شده و کار تیمم اجساد را انجام می‌دهند و اجساد اگر متعلق به روستا باشد در روستا و اگر در شهر باشد در امامزاده عبدالله(ع)جایی را مشخص کرده تا در آنجا دفن شوند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9145



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96