اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



به منظور کمک به بیماران مبتلا به کرونا؛

تهیه ۴۲ دستگاه ونتیلاتور با کمک خیرین گلستانی
استاندار گلستان از همراهی خیرین سلامت استان جهت خرید ۴۲ دستگاه ونتیلاتور که می‌تواند به تنفس بیماران مبتلا به کرونا و بیماران تنفسی کمک کند، خبرداد.

هادی حق‌شناس امروز در جلسه مجمع خیرین سلامت  استان  گلستان با حضور تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران استان، اظهار کرد:برای خرید هر دستگاه ونتیلاتور حداقل به ۱۵۰ میلیون تومان نیاز است و همراهی خیرین در این راه قطعاً به نجات بیماران و رفع هرچه سریع‌تر ویروس  کرونا  کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود:روز گذشته با همکاری یکی از خیرین تجهیزات مربوط به تشخیص ویروس کرونا در استان تهیه شد و پس از هر نمونه‌گیری ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت ابتلا یا عدم ابتلا افراد به این بیماری تشخیص داده می‌شود و دیگری نیازی به بستری درازمدت افراد نیست.

 استاندار  گلستان بابیان اینکه در ایثار افراد اجباری نیست، گفت:خوشبختانه در این بیماری همه نشان داده‌اند از مال و حتی جان خویش ایثار می‌کنند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد:با همکاری  نیروی انتظامی  مقرر شده هیچ‌کس به تفرجگاه‌هایی نظیر ناهارخوران و النگدره در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نرود و همچنین مهمان‌سراهای ادارات و مدارس نیز از پذیرش مسافر در ایام نوروز خودداری کنند.

وی ادامه داد:این بیماری یک بیماری جهانی است و ما در استان از ابتدا مسئله را به‌صورت جدی دنبال کردیم و امیدواریم با همراهی مردم و کمک خیرین هرچه زودتر از این بیماری عبور کنیم.

استاندار گلستان با تأکید بر رعایت موارد  بهداشت ی توسط عموم مردم، گفت:۳۵۰ تخت از ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به‌عنوان پشتیبان جهت کمک به مراکز  درمانی  در صورت نیاز آماده‌باش هستند.

حق‌شناس ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر پزشکی، پرستاران و پزشکان استان، یادآور شد:یک مرکز تلفنی با ۳۰ خط جهت راهنمایی به مردم در خصوص ویروس کرونا در نظر گرفته‌شده تا از مراجعه حضوری غیرضروری مردم جلوگیری شود و آنان پاسخ سؤالات احتمالی خود را دریافت کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از استانداری گلستان، دستگاه ونتیلاتور که مقرر شد با کمک خیرین ۴۲ دستگاه تهیه شود، دستگاهی است برای زمانی که فرد به حدی بیمار می‌شود که نمی‌تواند به‌طور عادی نفس بکشد./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/9144



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96