اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رتبه نخست گلستان در مرگ موتورسیکلت‌سواران/ ۴۰ هزار موتورسیکلت فاقد پلاک در استان تردد می‌کند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: متاسفانه استان گلستان رتبه نخست جان‌باختگان موتورسیکلت سوار در حوادث جاده‌ای کشور را در اختیار دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، مهدی میقانی، اظهار داشت:از مجموع 400 هزار وسیله نقلیه در استان  گلستان ، 50 درصد را موتورسیکلت تشکیل می‌دهد که 176 هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده و مابقی بدون شماره هستند.

وی افزود:سهم استان گلستان از متوفیان موتورسوار از مجموع تلفات حوادث جاده‌ای کشور 40 درصد است که متأسفانه رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

میقانی ادامه داد:سالانه حدود 18 هزار تلفات حوادث شهری و برون شهری داریم که حدود چهار هزار و 250 نفر معادل 25 درصد موتورسواران هستند.

وی اضافه کرد:سهم استان گلستان از میانگین کشوری بیشتر است و 123 موتورسوار معادل 80 درصد در حوادث جاده‌ای برون شهری جان خود را از دست دادند، همچنین 75 درصد تلفات حوادث درون شهری در گلستان مربوط به موتورسواران است.

وی یادآور شد:در 6 ماه نخست امسال 35 نفر معادل 21 درصد کاهش تلفات موتورسواران در گلستان را داشتیم اما باز هم رقم زیادی است.

مدیرکل  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه  فوت  70 درصد موتورسواران در حوادث ناشی از ضربه به سر است، گفت:استفاده نکردن از کلاه ایمنی به چالش اصلی ما تبدیل شده است و از موتورسواران خواهش داریم حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

میقانی افزود:سرعت مادر تصادفات است و تا زمانی که موتورسیکلت با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کند شاهد حوادث خواهیم بود در حالی که بر اساس نظر کارشناسی حداکثر سرعت موتورسیکلت باید 70 کیلومتر بر ساعت باشد.

وی تصریح کرد:متأسفانه در بسیاری از جشن‌های عروسی کاروان موتورسیکلت تشکیل می‌شود که کلاه و سپر ایمنی هم ندارند و این اتفاقات منجر به فاجعه خواهد شد و باید فکری اساسی برای آن شود.


http://www.caspiankhabar.com/91362



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96