اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



حمایت از کسب و کارهای حوزه آی‌تی در استان گلستان/ سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی پرداخت می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از حمایت کسب و کارهای آسیب دیده در اثر شیوع کرونا خبر داد و گفت: به کسب و کارهای آسیب دیده در این بخش تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری  اطلاعات گلستان؛ محمد احمدی در این باره اظهار داشت:برای کم کردن عواقب  اقتصادی  و اجتماعی شرایط به وجود آمده حاصل از شیوع  کرونا ، به کسب و کارهایی که در اثر همه‌گیری این بیماری آسیب دیدند،  تسهیلات  پرداخت می‌شود.

وی افزود:بر اساس این طرح به کسب و کارهایی که ارائه خدمات یا فروش آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است، حداکثر تا سقف 2 میلیارد تومان تسهیلات با سود 9 درصد از محل وجوه اداره شده، پرداخت خواهدشد.

احمدی هدف این طرح را حمایت از نیروی انسانی آسیب دیده دانست و گفت:ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد بیمه جهت حمایت از کسب وکارهای فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی حاصل از ویروس کروناست و میزان تسهیلات برای هر نیروی انسانی دارای کد بیمه مبلغ 10 میلیون تومان است که باید در مدت 12 ماه و بدون گذراندن دوره تنفس پرداخت شود.

وی سقف میزان وام برای شرکت‌های نوپا را 500 میلیون تومان و برای شرکت‌های غیرنوپا 2 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:برای دریافت این تسهیلات، صاحبان کسب وکار باید در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام کرده و در خواست خود را برای دریافت تسهیلات اضطراری نوآفرین ارسال کنند تا پس از شناسایی آن‌ها به عنوان کسب وکار حوزه فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات)زمینه پرداخت تسهیلات فراهم شود.ضمن اینکه کسب و کارهایی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند باید تعهد دهند 90 درصد اشتغال خود را تا پایان بازپرداخت تسهیلات حفظ کنند.

به گفته وی، برای دریافت وام کمتر از 500 میلیون تومان چک یا ظهرنویسی 2 ضامن نیاز است و برای ضمانت دریافت وام بیشتر از این مقدار اوراق سهام قابل معامله در بازار اول، اوراق خزانه، ضمانت نامه معتبر بانکی، ضمانت نامه صادره از صندوق نوآوری و شکوفایی یا صندوق‌های پژوهشی و فناوری یا وثیقه ملکی مورد نیاز است.


http://www.caspiankhabar.com/91303



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96