اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی گلستان
مدیرکل دامپزشکی گلستان از آغاز مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی مقابل بیماری نیوکاسل در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محرابی مدیرکل  دامپزشکی  گلستان گفت:طرح ملی واکسیناسیون رایگان  طیور  بومی در روستا‌های استان علیه بیماری واگیردار نیوکاسل با همکاری دامپزشکی، و دهیاری‌ها در سطح روستا‌های استان در حال اجراست.

او ادامه داد:هدف از اجرای این طرح ایمن‌سازی طیور بومی اعم از مرغ، خروس، اردک، غاز، بوقلمون، بلدرچین و کبوتر است.

محرابی گفت:با این عمل میزان قابل‌توجهی از شیوع بیماری در طیور صنعتی کاسته خواهد شد و از همین رو سهم بسزایی در بالا بردن بهره‌وری اقتصادی در این صنعت دارد.

 غلامرضا محرابی  با بیان اینکه این طرح به صورت کاملاً رایگان اجرا می‌شود و استقبال خوبی نیز در مرحله اول داشت افزود:در مرحله دوم اجرای این طرح پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی علیه این بیماری واکسینه شوند.

او تاکید کرد:در این مرحله که به مدت یک ماه انجام می‌شود اولویت با طیور روستایی است که بیشترین احتمال درگیری و نزدیک‌ترین فاصله را با مزارع پرورش طیور صنعتی دارند.

محرابی افزود:در مرحله اول این طرح نیز که نیمه اول سال جاری انجام شد یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی استان مورد واکسیناسیون قرار گرفت.

او گفت:همکاری روستاییان در اجرای هر چه‌بهتر و سریع‌تر این طرح کمک شایانی به ما می‌کند تا بتوانیم سطح ایمنی قابل قبولی در جمعیت طیور روستایی داشته باشیم.


http://www.caspiankhabar.com/91298



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96