اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مأموریت کمیته امداد در سال جاری
بختیاری یکی از مأموریت های اصلی کمیته امداد در سال جاری را ایجاد ۲۰۰ هزار شغل با اعطای ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مددجویان کمیته امداد دانست.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از خبرگزاری شبستان، «سید مرتضی بختیاری» ظهر امروز(چهارشنبه 30 مهر)در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:یکی از مأموریت های سفرهای استانی بنده بازدید از طرح های  اشتغال زایی است.

 

رئیس  کمیته امداد  کشور تأکید کرد:اشتغال یکی از مأموریت های اصلی است که در اساسنامه آمده و در توصیه های مقام معظم رهبری نیز به این مهم تأکید شده است.

 

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته تأکید کرد و افزود:در مقوله توانمندسازی مددجویان سه رکن اشتغال، مسکن و ایجاد فرهنگ کار، تلاش و انگیزه جهادی در افراد در دستور کار قرار گرفته است.

 

بختیاری اضافه کرد:سال گذشته با استفاده از روش های علمی اقدام بزرگی در حوزه اشتغال تحت عنوان راهبران شغلی آغاز شده است و در این طرح تعدادی از مددجویانی که برای اشتغالزایی از  تسهیلات  کمیته امداد استفاده کردند تحت هدایت راهبران شغلی قرار می گیرند.

 

رئیس کمیته امداد کشور اضافه کرد:در طرح راهبران شغلی افراد تحصیلکرده و متخصص که دارای شرکت های دانش بنیان هستند به مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغال کمک می کنند.

 

وی به بازدید از طرح راهبری شغلی مددجویان کمیته امداد آزادشهر اشاره کرد و یادآور شد:این مجموعه یک مؤسسه زنجیره ای تولید است که افراد متخصص در آن مشغول به فعالیت هستند و در تنوع شغلی توانستند 120 اشتغال را نظارت، هدایت و راهبری کنند و تمامی این 120 نفر که مشغول به کار شدند از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند.

 

بختیاری ابراز داشت:افراد فعال در مجموعه راهبران شغلی متخصص و دارای تحصیلات عالیه هستند و در بخش های مختلف اعم از داروهای گیاهی، خشک کردن محصولات باغی، حوزه باغداری و غیره اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند.

 

رئیس کمیته امداد کشور تأکید کرد:امسال به تمامی استان ها ابلاغ کردیم که 50 درصد از اشتغال مددجویان کمیته امداد باید از روش علمی راهبری شغلی تأمین شود، این روش ویژگی های مطلوب زیادی دارد و راهبران شغلی از ابتدا تا انتها بر روند اشتغال نظارت کامل دارند.

 

وی خاطرنشان کرد:یکی از مأموریت های اصلی کمیته امداد در سال جاری ایجاد 200 هزار اشتغال در سراسر کشور با اعطای 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه است.


http://www.caspiankhabar.com/91286



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96