اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلایه معاون رییس‌جمهوری از روند کند شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در گلستان
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس ستاد ملی نخبگان از روند کند شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در گلستان گلایه کرد و گفت: این استان ظرفیت بی‌نظیری در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد اما هنوز به نقطه مطلوب و ایده‌آل نرسیده است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا،  سورنا ستاری  روز شنبه در پایان بازدید از پارک علم و فناوری گلستان در شهرک صنعتی آق‌قلا و واحدهای فناور دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت:توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ عمومی آن در جامعه است.

وی با اشاره به حمایت‌معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول فعالیت در بخش های گوناگون هستند که نتایج فعالیت این شرکت ها به مرور زمان برای جامعه ملموس خواهد بود.

همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسناد اراضی و زمین‌های هشت شرکت برای توسعه و ساخت در پارک علم و فناوری گلستان واقع در شهرک صنعتی آق‌قلا را به مدیران این شرکت‌ها اهدا کرد.

مساحت کل این زمین ها ۱۶ هزار مترمربع است که ۱۰ هزار مترمربع آن به هشت شرکت دانش‌بنیان واگذار شده و مابقی آن به توسعه زیرساخت‌های اولیه و مورد نیاز پارک اختصاص خواهد یافت.

ستاری در ادامه سفر یک روزه خود به گلستان همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانشگاه‌آزاد اسلامی گرگان به ویژه در زمینه پرورش گیاهان زینتی و دارویی و برخی دستاوردهای دیگر این دانشگاه بازدید و در جریان روند توسعه و پیشرفت شرکت‌ها و همچنین مشکلات آنها قرار گرفت.

وی سپس در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان حاضر شد و از روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور این مرکز دیدن کرد.

مدیر پارک علم و فناوری گلستان گفت:نبود زیرساخت مناسب، نبود زمین برای واگذاری به شرکت‌ها و همچنین نبود نهاد تامین کننده مالی و پایین بودن سهم تسهیلات استانی را از عمده مشکلات پارک علم و فناوری این استان اعلام کرد.

مهدی غفاری اظهار داشت:مرکز نوآوری گرگان از محل مصوبات سفر سال گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ملکی استیجاری به مساحت ۲۰۰ مترمربع تاسیس گردیده که در حال حاضر مساحت این مجموعه به هزار و ۲۰۰ مترمربع افزایش یافته است.

مدیر پارک علم و فناوری گلستان همچنین گفت که در سفر امروز ستاری، مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته غفاری اکنون ۳۶ شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری و ۹۵ شرکت عضو مرکز رشد گلستان هستند.

وی بیان کرد:۳۱ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان پارک گلستان در حوزه تجهیزات و مواد، ۱۷ درصد در حوزه کشاورزی، غذایی و صنایع وابسته، ۱۴ درصد در حوزه الکترونیک و کنترل، ۱۱ درصد در حوزه داروهای شیمیایی، ۹ درصد در بخش نرم‌افزار، ۶ درصد در حوزه گیاهان دارویی، ۶ درصد در حوزه مواد پیشرفته مواد شیمیایی و پلیمیری و ۶ درصد هم در بخش زیست فناور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید از فعالیت چند شرکت دانش بنیان و امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق امروز شنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان اجرایی وارد استان گلستان شد.

همچنین با حضور ستاری رونمایی از نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور آغاز می شود.

این شبکه تلویزیونی با هدف توسعه فرهنگی و اقتصادی روستاها سعی دارد با نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌و‌رسوم روستاییان و با محوریت"فرهنگ روستا"به تولید برنامه‌ها و محتوای جذاب بپردازد.

این شبکه تلویزیونی در راستای شعار"رونق و جهش تولید"با مجوز رسمی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر پارک علم و فناوری و مرکز رشد و راه‌اندازی خواهد شد و دارای نشان ملی ثبت و نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

همچنین قرار است با حضور ستاری تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق گلستان امضا شود.


http://www.caspiankhabar.com/91244



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96