اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستان در مسیر آرامش

سرداران سلامت در میدان نبرد با کرونا/ التهاب در گلستان فروکش کرد
با گذشت بیش از ۱۰ روز از شایع شدن ویروس کرونا در گلستان، با همت کادر درمان اکنون التهابات اولیه فروکش کرده و اوضاع رو به بهبود است.

 کاسپین خبر :و اینک شهر، پُر از آدم های ماسک به چهره، با فاصله راه می روند.برخی از مسیرها پرتردد است، خیابانی دیگر و پیچی..تردد خودروها هم کمتر می شود.راننده پیچ رادیو را می چرخاند..«کووید-۱۹ سبب تعطیلی مدارس شد»…همه جا صحبت از این ویروس نامیمون است.« کرونا ».

سازه بیمارستان صیاد شیرازی  گرگان از دور نمایان می شود..اندکی استرس بر من چیره شده است، با وسواس در تاکسی را باز می کنم..جلوی بیمارستان چند نفر ایستاده اند…ظاهراً بیمارستان هیچ تغییری نکرده است.دل را به دریا زده و بعد از هماهنگی با نگهبان وارد محوطه بیمارستان می شوم.

بعد از شیوع کرونا بیمارستان صیاد شیرازی از بیماران تخلیه و مرکزی برای بستری و درمان بیماران مشکوک به کرونا شده است.

ابرهای سیاه آسمان را پوشانده و این امر ترس ناشناخته ای را بر فضا غالب می کند.چند نفر در محوطه ایستاده اند، می توان حدس زد که همراه بیمار هستند.حال روز خوشی ندارند، به ناگاه یاد جمله یک روانشناس در برنامه تلویزیونی افتادم..«مردم نیاز به امید و آگاهی دارند».در این فکر غرق بودم که خود را در مقابل درب ورودی اورژانس یافتم…همه چیز در حالت دور تند است..همه ماسک، گان و دستکش دارند و شناسایی هویت افراد سخت است..وضعیت بخش با سابق تفاوت دارد و اندکی ترسناک به نظر می رسد.

بوی الکل و مواد ضدعفونی کننده در فضا پیچیده و خدمه مشغول نظافت هستند..چند نفری هم منتظر معاینه پزشک ایستاده و برخی از طولانی شدن مدت انتظار گلایه دارند…پرستاران هم مشغول تعویض سرم و یا تزریق دارو و گزارش نویسی هستند...همه دغدغه دارند.ازدحام بالای متقاضیان ویزیت، گذشت ۱۰ روز کاری پرفشار و سخت سبب می شود که بیش از این جلو نروم.

این روزها گلستان درگیر بیماری کرونا شده و کادر درمان خط اول مبارزه با این ویروس ناخوانده هستند.یکی از پرستاران بخش اورژانس از عشق به حرفه پرستاری سخن به میان آورد و به کاسپین خبر  گفت:شغل ما طوری است که اگر علاقه قلبی به آن نداشته باشی، تحمل یک ساعت در شبانه روز برایت غیرممکن است.

وی که خود را معرفی نکرد با خنده ادامه داد:دغدغه پرداخت مطالبات را داشتیم که ناگهان سر و کله کرونا آمد و حساب و کتاب شب عید را برهم زد.

وی گفت:در روزهای نخست، در کل مراکز درمانی استان و صیاد مشکل تامین برخی از اقلام یک بار مصرف وجود داشت اما اکنون این مشکلات کمتر شده است.

این پرستار زحمتکش که سابقه ۱۳ سال فعالیت در بیمارستان را دارد، ادامه داد:از بیمارانی که با علائم آنفلوآنزا یا سندروم شدید تنفسی مراجعه می کنند، آزمایشات لازم گرفته و از قفسه سینه آنها عکسبرداری می‌شود و در صورت نیاز بستری می‌شوند.

وی توضیح داد که بخش زیادی از این افراد صرفاً مشکوک به کرونا هستند که وضعیت آنها بعد از انجام تست و ارسال نمونه به تهران مشخص خواهد شد.
 

از او در مورد خانواده اش پرسیدم، ادامه داد:روزهای نخست خانواده های ما هم استرس داشتند اما با سپری شدن چند روز اندکی از التهاب و استرس نزدیکان ما کاهش یافته است.

همه با هم این بیماری را شکست خواهیم دادوی با تأکید بر رعایت بهداشت و ماندن در خانه گفت:هر اندازه که مردم رعایت کنند کار ما هم کمتر می شود، مردم باید توصیه های بهداشتی به ویژه شستن مداوم دست ها را جدی بگیرند.

این پرستار تصریح کرد:امکانات محدود است اما به سوگند خود وفاداریم و تلاش می کنیم که هرچه سریعتر کرونا را شکست دهیم.

رسیدگی در صیاد قابل قبول است

در کنار در اصلی راهرو کنار آسانسور، جوانی با چندین برگه در دست ایستاده بود.وی که خود را رحمانی زاده معرفی کرد به کاسپین خبر  گفت:پدرم(حسن رحمانی زاده)پنج روز است که در بیمارستان صیاد شیرازی بستری است.

وی توضیح داد که پدرش سه روز در بیمارستان حکیم جرجانی بستری بوده و به دلیل مشکلات تنفسی به صیاد منتقل شده است.

رحمانی زاده رسیدگی بیمارستان صیاد شیرازی را قابل قبول توصیف و تأکید کرد:نیروهای بیمارستان با تمام توان تلاش می کنند تا مشکلات برطرف شود.

وی افزود:روز اول تنفس برای پدرم سخت بود اما اکنون وضعیتش رو به بهبودی است.

رحمانی زاده گِله ای هم داشت و بیان کرد:دکترِ متخصص در بیمارستان کمتر وجود دارند و ما از اصل ماجرا خبر نداریم که درمان به چه شکل انجام شده و یا بیمار کی مرخص می شود؟

وی اضافه کرد:از پدرم دیر آزمایش گرفتند و اکنون هم بعد از گذشت چند روز جواب اعلام نشده و زمانی هم که جواب اعلام شود، به صورت محرمانه است و به ما که خانواده بیمار هستیم اعلام نمی کنند.

رحمانی زاده با بیان اینکه ملاقات با بیماران جز در شرایط خاص و با اجازه پزشک ممنوع است، گفت که پدرش کارمند یک نهاد نیمه دولتی است و هنگام کار مبتلا شده و هم اکنون هم به صورت مشکوک به کرونا بستری است.

وی گفت:به صورت تلفنی با پدرم تماس گرفته و یا در صورت ضرورت با لباس مخصوص و طی شرایط خاص اجازه ورود داریم.

کمبود امکانات برای همراه بیمار

مرد حدوداً ۴۰ ساله ای که از بیان نام خود خودداری کرد هم به کاسپین خبر  گفت:پدرم امروز در صیاد بستری شده و مشکل تنفسی دارد.

وی افزود:هفته پیش ایشان تب و لرز کرده و به درمانگاه مراجعه کرد و آنجا با تزریق سرم و مصرف دارو بهبود یافت، اما امروز مشاهده کردم که به سختی نفس می کشد، با اورژانس تماس گرفته و اکنون هم در حال عکس برداری و آزمایش است.

این شهروند گرگانی بیان کرد:البته چند روز پیش هم پدرم در صیاد تست کرونا داده ولی وی را بستری نکردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خود بیمارستان ماسک و دستکش برای همراه ندارد، ادامه داد:به چندین داروخانه مراجعه کردم اما ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش ندارند.

وی گفت:خواهرم پرستار این بیمارستان است و اکنون به دلیل سرماخوردگی بستری شده است امیدواریم که مشکلی برای وی ایجاد نشود.

با آرزوی سلامتی بیماران، بیمارستان را ترک کردم..اقدامات خوبی برای مقابله با این ویروس چینی در گلستان در حال انجام است.

علاوه بر تلاش در جبهه پزشکی اقداماتی خیرانه و خودجوش زیادی هم در سطح استان از قبیل ضدعفونی کردن معابر، توزیع ماسک رایگان در مراکز درمانی و یا محلات کمتر برخوردار انجام شده و مردم هم باید خود بیشتر مراقب باشند.

در این برهه که عده ای فرصت طلب به فکر منافع مالی هستند، این زحمت کشان و پشتیبانان خط مقدم جبهه سلامت سخت مشغول فعالیت بوده تا بتوانند کرونا را شکست دهند، امیدواریم این کار با همت همه گلستانی ها به زودی محقق شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9124



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96