اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در ۹ حوزه قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان از راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در ۹ حوزه قضایی استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس کل  دادگستری   هادی هاشمیان  گفت:در طرح دادرسی  الکترونیک ، ارتباط  زندان ی با قاضی پرونده به صورت مجازی برقرار و در روز  دادگاه  نیاز به انتقال متهم از زندان به دادگستری نیست.


او افزود:در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس، فضای مناسب برای ارتباط تصویری زندانیان با قضات دادگاه فراهم شده است و مددجویان می‌توانند از طریق ویدئوکنفرانس در دادگاه‌های گرگان، کلاله، بندرگز، بندرترکمن، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر و کردکوی شرکت کنند و دیگر نیاز به انتقال زندانی به به دادگستری نیست.


هاشمیان گفت: دادرسی الکترونیک از امروز در گرگان راه اندازی شد و در نخستین روز اجرای این طرح، سه پرونده به صورت الکترونیک رسیدگی شد و متهمان که زندان بودند، تصویری در دادگاه شرکت کردند و دفاعیان و اظهارات خود را با قضات پرونده درمیان گذاشتند.


رئیس کل دادگستری گلستان گفت:بستر برای برگزاری دادگاه‌های الکترونیک تا پایان امسال در همه حوزه‌های قضایی استان فراهم می‌شود.


هادی هاشمیان افزود:اجرای این طرح علاوه بر تضمین سلامت مراجعان و همکاران، گام مهمی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده، کاهش هزینه‌های سیستم قضایی و افزایش سرعت انجام کارها، افزایش کیفیت رسیدگی و امنیت قضایی و اداری است.


او با اشاره به امنیت بالای دادرسی الکترونیک به دلیل استفاده از فیبر نوری بیان کرد:جلوگیری از هزینه‌های اضافی و پیشگیری‌های لازم در خصوص خطرات اعزام زندانی به دادگاه، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و دیگر بیماری ها، تسریع در عملکرد و کاهش اطاله دادرسی از دیگر اهداف این امر است.


استفاده از سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای از مواردی است که در مواد ۱۷۵ و ۶۵۹ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین ماده ۲۵ آیین‌نامه نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی تاکید شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91215



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96