اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

حال ۳۱ بیمار کرونایی گلستان وخیم است
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از مجموع اکنون ۱۹۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، ۶۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال ۳۱ نفر وخیم است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  عبدالرضا فاضل  روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با  کرونا  اظهار داشت:اگر شهروندان همچنان به حضور در تفرجگاه‌ها بدون رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی اصرار کنند، شیوع موج سوم کرونا در گلستان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مدارس گفت:۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گلستان رعایت می‌شود.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:از اول اسفند سال گذشته تا امروز ۹۶۹ بیمار کرونایی و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در استان جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

طبق اعلام  استاندار  گلستان، شهرهای مینودشت، آق‌قلا، علی‌آباد کتول، مراوه‌تپه و گمیشان در وضعیت سفید، بندرگز در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

هادی حق شناس در این جلسه با اشاره به پایین بودن میانگین بستری بیماران کرونایی گلستان به نسبت میانگین کشوری گفت:مطلوب شدن شرایط شیوع کرونا در استان، نباید موجب کم توجهی شهروندان به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

وی افزود:در حال حاضر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت استان ۱.۳۸ نفر با ابتلا به کرونا بستری هستند که این عدد در کشور معادل ۱۲.۲ نفر است.

وی به اهالی گلستان توصیه کرد تا زمان از بین رفتن کامل کووید ۱۹، پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه گفت:با فوت ۱۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.


http://www.caspiankhabar.com/91191



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96