اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان خبر داد:

آغاز احداث واحدهای زلزله‌زده رامیان/خانه‌ها ۴ماهه تحویل می‌شود
استاندار گلستان از آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۲۴ واحد خسارت دیده از زلزله روز گذشته در رامیان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام بنیاد مسکن خانه‌ها چهار ماهه تحویل می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  هادی حق شناس  در خصوص آخرین وضعیت مناطق  زلزله  زده  رامیان  اظهار کرد:بر اثر وقوع زلزله بامداد دوشنبه به ۱۹۵ خانه روستایی خسارت وارد شده است که ۱۲۴ واحد باید مجدد احداث شوند.

وی با بیان اینکه ۷۱ خانه روستایی خسارت دیده در روستاهای رامیان نیازمند بهسازی و مرمت هستند، افزود:زلزله ۵.۱ ریشتری روز گذشته بیشترین خسارت‌ها را به واحدهای مسکونی روستاهای قورچای و ویرو وارد کرده است.

 استاندار  گلستان با اشاره به اینکه اگر خانه‌های روستای قورچای مقاوم سازی می‌شدند شاهد این حجم از خسارت نبودیم، ادامه داد:۳۰۴ خانه در روستاهای قورچای و ویرو وجود دارد که ۲۰۰ واحد نیازمند  بازسازی  و یا ساخت مجدد هستند.

وی با این توضیح که بیشتر ۱۲۴ واحد احداثی خسارت دیده از زلزله دیروز در روستای قورچای هستند، اضافه کرد:برای نخستین بار در تاریخ بلایای طبیعی یک روز پس از حادثه عملیات بازسازی و احداث واحدهای خسارت دیده را در قورچای آغاز کرده‌ایم.

حق شناس با اشاره به اینکه پس از وقوع بلایای طبیعی حداقل سه یا چهار روز برای جمع‌بندی خسارت و رسیدن به ثبات زمان نیاز بود، تصریح کرد:امروز کلنگ احداث واحدهای خسارت دیده قورچای بر زمین زده شد و  بنیاد مسکن  قول داده ظرف چهر ماه آینده کار مرمت و بهسازی این واحدها به پایان برسد.

وی یادآوری اینکه تا سال ۹۵ حدود ۶۵ هزار و طی سه سال گذشته ۱۸ هزار مسکن روستایی گلستان مقاوم سازی شده‌اند، گفت:در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در هزار روستای گلستان نیازمند بازسازی است.


http://www.caspiankhabar.com/91127



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96