اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تشکیل تیم نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری گلستان
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ابلاغ و اجرای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در زمینه ویروس کرونا در تأسیسات گردشگری و تشکیل تیم نظارتی برای کنترل و رصد اقدامات واحدهای استان در این خصوص خبر داد.

احمد تجری امروز با اعلام این خبر گفت:باهدف پیشگیری از شیوع  کرونا  ویروس، دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی،  گردشگری  و صنایع‌دستی برای پیشگیری از شیوع این ویروس به تأسیسات گردشگری و هتل‌های  استان  ارسال شد که رعایت آن می‌تواند به کنترل این بیماری و کاهش شیوع آن در هتل‌ها و تأسیسات گردشگری کمک کند.

وی با تأکید بر این‌که سلامت مردم در اولویت تأسیسات گردشگری قرار دارد، تصریح کرد:در خصوص رعایت موارد دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در تأسیسات گردشگری جدی هستیم و به هم‌وطنان اطمینان خاطر می‌دهیم با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد کنیم.

سرپرست میراث‌فرهنگی گلستان گفت:با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور، برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اجرای تمهیدات لازم و رعایت کامل دستورالعمل‌های  بهداشت ی برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس انجام می‌شود.

تجری بیان کرد:طرح بازدید و نظارت بر واحدها و تأسیسات گردشگری استان گلستان هرساله در ایام پایان سال به‌منظور آمادگی میزبانی مسافران و گردشگران تشدید می‌شد اما امسال این بازدیدهای نظارتی که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد اقامه نماز اجرایی می‌شود، با تأکید و توجه ویژه‌بر نکات بهداشتی به‌خصوص اقدامات پیشگیرانه از کرونا ویروس صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:همچنین برای اجرای دقیق و کامل اقدامات پیشگیرانه متناسب با این دستورالعمل، تیم نظارتی برای رصد اقدامات تأسیسات گردشگری در سطح استان تشکیل‌شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی گلستان با تأکید بر این‌که باید اقدامات پیشگیرانه در استان صورت گیرد و برنامه‌ها با توجه به دستورالعمل‌های کنترل این ویروس انجام شود، گفت:روسای جوامع و مدیران ادارات شهرستانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز نسبت به کنترل و رعایت دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درزمینه کرونا ویروس، در نظارت‌های عالیه مکلف شده‌اند.

به گزارش  کاسپین خبر ، دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا که توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تأسیسات گردشگری و هتل‌های سراسر کشور ابلاغ‌شده شامل پنج بخش اهمیت کرونا ویروس در هتل‌ها، اقدامات لازم برای آمادگی در برابر این بیماری، آموزش پرسنل، کنترل عفونت در هتل‌ها و اقدامات لازم در برخورد با مسافر بیمار است./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/9109



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96