اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افتتاح پروژه‌های هفته دولت در استان گلستان ۷۳۰۰ شغل ایجاد می‌کند
استاندار گلستان گفت: بیش از ۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های هفته دولت انجام شده است که زمینه اشتغال بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر را در استان فراهم می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های  هفته دولت  در این شهرستان اظهارداشت:در هفته دولت امسال 3 هزار و 566 پروژه  عمرانی ،  اقتصادی  و  اشتغال زایی در استان گلستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت:بیش از 4 هزار و 620 میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری این پروژه‌هاست که زمینه اشتغال بیش از 7 هزار و 300 نفر را در استان فراهم می‌کند.

 استاندار  گلستان با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در استان حدود 10 درصد است، افزود:با بهره‌برداری از این پروژه‌ها و علی‌رغم اینکه  کرونا  آسیب‌های جدی به بعضی از کسب و کارها وارد کرده است، امیدواریم نرخ بیکاری استان تا حدود 8 درصد کاهش پیدا کند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های بخش  کشاورزی  استان هم اشاره کرد و گفت:گلستان در زمینه تولید برخی محصولات استراتژیک از جمله گندم، گوشت مرغ، دانه‌های روغنی و غیره دارای رتبه‌های نخست کشور است و بنابراین در امنیت غذایی کشور سهم قابل توجهی دارد.

حق شناس اظهارداشت:سالانه میزان تولیدات بخش کشاورزی استان به حدود 5 میلیون تن می‌رسد و باید متناسب با تولید، ظرفیت‌های لازم را برای فرآوری این محصولات ایجاد کنیم.

وی با تأکید براینکه خام فروشی تولیدات کشاورزی به ضرر توسعه استان است، گفت:همانطور که می‌گوییم خام‌فروشی نفت برای اقتصاد و آینده کشور ضرر دارد، فروش محصولات کشاورزی بدون اینکه فرآوری شود یک نقص و زیان بزرگ است.

استاندار گلستان افزود:شکل‌گیری صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند درآمد کشاورزان را افزایش داده و جهش تولید را رقم بزند.

وی در پایان به وضعیت کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت:وضعیت کل استان در این بیماری همچنان قرمز است و اکنون حدود نیمی از شهرستان‌های ما از وضعیت قرمز خارج شدند و شرایط زرد دارند.

حق شناس از مردم خواست همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.


http://www.caspiankhabar.com/91084



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96