اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دانشگاه آزاد گلستان: آماده برگزاری کلاس‌ها در شرایط کرونایی هستیم
رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان از تحصیل ۳۳ درصد دانشجویان استان در این دانشگاه خبر داد و گفت: آماده برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید و شرایط کرونایی هستیم و کلاس‌های نظری به صورت مجازی و دروس عملی با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام  سیدعلی طاهری ، با اشاره به ثبت نام از دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی اظهار داشت:ثبت نام از 5 مردادماه آغاز شده و کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد هستند می‌توانند با مدرک دیپلم و مراجعه به سایت Azmon.org برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های دانشگاه آزاد استان گلستان گفت:علاقه‌مندان می‌توانند در 78 رشته کاردانی پیوسته، 119 رشته محل کاردانی ناپیوسته، 171 رشته محل کارشناسی پیوسته و 115 رشته محل کارشناسی ناپیوسته برای تحصیل ثبت نام کنند.

طاهری با بیان اینکه 33 درصد مجموع دانشجویان گلستانی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد استان تحصیل می‌کنند، افزود:این دانشگاه دارای 6 واحد دانشگاهی و 6 مرکز آموزشی است که میزبان 24 هزار دانشجو از 71 هزار دانشجوی استان است.

وی گفت:علاوه بر رشته‌محل‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دانشجویان دانشگاه آزاد در 120 رشته محل کارشناسی ارشد و 49 رشته محل دکتری تخصصی نیز مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان با اشاره به سطح بالای علمی و کیفیت آموزش در واحدها و مراکز این دانشگاه بیان داشت:449 عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.علاوه بر این 18 هسته فناور، 7 واحد فناور، 4 مرکز رشد، 4 شرکت دانش‌بنیان و 229 آزمایشگاه در سطح این مراکز و واحدها وجود دارد که دانشجویان با کمک اساتید از ظرفیت‌های علمی آن برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استان کتابخانه‌ای غنی با بیش از 264 هزار جلد کتاب در اختیار دارد گفت:در زمینه تحقیق و پژوهش نیز دانشگاه آزاد استان گلستان جایگاه خوبی را بین مراکز آموزش عالی دارد.در سال تحصیلی گذشته 40 طرح پژوهشی برون دانشگاهی و 779 طرح پژوهشی درون دانشگاهی به اتمام رسیده است.همچنین 974 مقاله isi و 961 مقاله در مجلات معتبر علمی و پژوهشی به چاپ رسیده است.

طاهری به دیگر امکانات دانشگاه آزاد برای تحصیل دانشجویان اشاره کرد و افزود:مجموع مساحت مراکز و واحدهای این دانشگاه در استان 170 هکتار است که 172 هزار مترمربع آن فضای آموزشی است.همچنین 10 سالن ورزشی، 2 استخر سرپوشیده، 20 هزار مترمربع فضای ورزشی روباز، 7 سالن آمفی تئاتر و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای روباز کشور به مساحت 25 هزار مترمربع در سال‌های اخیر در این واحدها و مراکز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استان به رغم شیوع  کرونا  آماده آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه است اظهار داشت:ما خود را برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها در شرایط کرونایی آماده کرده‌ایم.کلاس‌های نظری به صورت مجازی و در صورت نیاز با رعایت دقیق پروتکل‌های  بهداشت ی دروس عملی و کارگاهی با ظرفیت محدود اما در روزهای بیشتری برگزار می‌شود تا مشکلی برای سلامت دانشجویان به وجود نیاید.


http://www.caspiankhabar.com/91047



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96