اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هشدار دامپزشکی گلستان در خصوص احتمال شیوع بیماری تب سه روزه گاوی
سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی گلستان در خصوص احتمال شیوع بیماری تب سه روزه گاوی هشدار داد و گفت: این بیماری یک بیماری ویروسی نادر بوده که مشترک بین انسان و حیوان نیست و به راحتی به درمان پاسخ می‌دهد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حنفی سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت  بیماری ‌های  دام ی اداره کل  دامپزشکی  استان گلستان گفت:در حال حاضر احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب ۳ روزه گاوی وجود دارد و مناسب‌ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارات اقتصادی ناشی از بروز این بیماری، تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری است.

او ادامه داد:دامداران در صورت مشاهده علائمی مانند کاهش تولید شیر و وزن دام همراه با تب ناگهانی، لنگ زدن، عدم تعادل در راه رفتن، بی‌اشتهایی، ریزش اشک، ترشحات بزاق و بینی، درد و خشکی مفاصل و سفتی شدید عضلات به درمانگاه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.

حنفی، سمپاشی اماکن دامی علیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و گفت:با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت پشه‌ها و بندپایان به عنوان ناقلان اصلی این بیماری، دامداران توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

این مقام مسئول افزود:دامداران نسبت به سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام در اولین فرصت اقدام کنند.

او دیگر علائم این بیماری را افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب، برشمرد و افزود:ممکن است در دام یبوست یا اسهال نیز دیده شود که بعد از فروکش کردن تب سه روزه، دام شروع به غذاخوردن کرده و نشخوار می‌کند، اما لنگ زدن و ضعف ممکن است دو تا سه روز باقی مانده و زمین گیری هم شاید تا چند روز ادامه یابد.


http://www.caspiankhabar.com/91034



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96