اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد

کاهش جمعیت زندان های گلستان/۴۰پابند الکترونیکی برای کنترل محکومان
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت های قانون برای کاهش مجازات حبس خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  هادی هاشمیان  در دومین جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با تاکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقان است اظهارکرد:باید از ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شده اند و سابقه دار نیستند، استفاده کنیم.

هاشمیان با بیان اینکه نگاه حبس گرایی علاوه بر قضات در بین مردم هم نیازمند تغییر است افزود:هدف از مجازات مجرم، تغییر رفتار و اصلاح اوست و هنوز افراد زیادی هستند که فقط مجازات زندان را تنها راه اصلاح افراد می دانند.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی جمعیت کیفری استان گفت:صدور بیش از هزار رای جایگزین حبس از جمله علل کاهش  زندانیان  است.

دادستان مرکز استان هم در این جلسه با انتقاد از تامین نشدن اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اردوگاه علی آبادکتول گفت:۶۵ درصد کار ساخت این اردوگاه انجام شده و از چند سال پیش معطل اعتبار برای تکمیل است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی است.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی از نگاه حبس محوری در محاکم هم انتقاد کرد و افزود:هر چند در سال های اخیر شاهد تغییر رویکرد در این بخش هستیم اما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

علی اصغر رنجبر، مدیر کل زندان های استان گلستان هم در این جلسه از تامین ۲۴ پابند الکترونیکی در استان خبر داد و گفت:تعداد پابندهای الکترونیک استان به ۴۰ عدد رسید و آماده استفاده برای کنترل محکومان در خارج از زندان هستیم.


http://www.caspiankhabar.com/91000



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96